دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 10:18

جمع آوری مشاغل کاذب در میدان جهانی امام (ره)

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مشاغل کاذب در میدان امام (ره) که به ثبت جهانی رسیده و تحت شرایط و ضوابط جهانی باید اداره شود، جمع آوری خواهد شد.
کد خبر : 115117

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پایگاههای ثبت جهانی استان اصفهان فریدون اله یاری در جلسه ساماندهی مغازه‌های میدان امام (ره) که در محل پایگاه میدان امام تشکیل شد، افزود: برخی از کاربری‌های مغازه‌های میدان امام به مشاغل متناسب با فضای جهانی میدان امام اختصاص ندارد ، که باید تغییر کاربری دهند.


وی اظهار داشت: در حال حاضر 192 باب مغازه که در لاین نخست میدان امام قرار دارد، که از این تعداد 144 باب مغازه مربوط به فروش وتولید صنایع دستی است و در حدود 40 تا 50 باب مغازه کاربری‌هایی همچون گزفروشی‌های بی‌کیفیت، بستنی فروشی‌های غیرسنتی، دمپایی فروشی، چینی فروشی و برخی انبار بانکها هستند.


وی تصریح کرد: عرضه گز بی‌کیفیت در فضای جهانی میدان امام به عنوان سوغات اصفهان زیبنده نیست و باید گز فروشی‌های بی کیفیت جمع‌آوری و یا تبدیل به عرضه گز با کیفیت شود.


وی با اشاره به اینکه میدان امام اصفهان سایت گردشگری است و باید در طی 24 ساعت فعال باشد افزود: متاسفانه برخی از مغازه ها مانند بانکها بعداز ظهر ها تعطیل است که باید در صورت امکان تغییر کاربری دهد.


اله یاری ساماندهی سر درمغازه های میدان امام (ره) وشکیل کردن سایبانهای آنها را مورد تاکید قرارداد.


قاسمی مسئول موقوفه صارمیه استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: در ابتدا باید مغازه های مورددار که کاربری متناسب با میدان امام ندارد، شناسایی شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از اول مهرماه به مدت هشت ماه کار تمدید قراردادهای مغازه‌ها صورت خواهد گرفت، می‌توان در این مدت مغازه‌هایی که کاربری متناسب ندارند نسبت به کاربری آنها تصمیم گیری شود.


کارگر شهردار منطقه 3 شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه وظایف شهرداری رفع سد معبر و زیبا سازی شهر است شهرداری در این حوزه وارد شده و کلیه موانع و طرح‌هایی که بتواند در غالب زیبا سازی شهر بگنجد در میدان انجام خواهد داد.


وی یکسان‌سازی سایبان‌های مغازه‌ها در غالب طرح زیباسازی را اقدام بجایی دانست و افزود: در حال حاظر بحث نظافت میدان امام ، رفع سد معبر، کف‌سازی و نور پردازی میدان از سوی شهرداری در حال انجام است.


وی مشارکت و تعامل دیگر ارگان‌ها همانند اتحادیه‌ها و نیروی انتظامی را در ساماندهی میدان امام ضروری دانست.


این جلسه با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مدیر پایگاه میدان امام، معاون میراث فرهنگی، معاون صنایع دستی استان اصفهان، اداره کل اوقاف و امور خیر استان اصفهان، شهردار منطقه 3 اصفهان و اتحادیه صنایع دستی تشکیل شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان اصفهان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته