دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 10:17

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن: قرار نیست اتفاق بدی برای بازار مسکن رخ دهد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره پیش‌بینی خود برای روزهای آتی بازار مسکن گفت: علی رغم برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه فعلا شوک و جهش قیمتی برای بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود و قرار نیست اتفاق بدی در این بازار رخ دهد.
کد خبر : 115116

علی چگینی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه امسال روند قیمت‌ها در بخش مسکن همانند روند تورم خواهد بود، افزود: بر این اساس قیمت‌های بازار مسکن برای خریداران در ماه‌های آتی فزاینده نیست.


وی با بیان اینکه روند معاملات رو به بهبود است، تصریح کرد: بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم این امر کم‌کم بر سرمایه‌گذاری و روند ساخت‌وساز نیز تاثیر گذارد و بازار مسکن بتواند تا اواخر سال روند نسبتا صعودی را در ساخت و ساز داشته باشد؛ بدین ترتیب سرمایه‌گذاران هم دوباره برای ورود بازار مسکن علاقه‌مند خواهند شد.


چگینی تاکید کرد: قیمت‌ها حول محور تورم خواهد بود و نزول قیمت نخواهیم داشت اما از سوی دیگر صعودهای خیلی شدید هم نداریم.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی شوک قیمت برای این بازار را نداریم، عنوان کرد: از آن جهت که قرار نیست شوکی به بازار مسکن وارد شود، اتفاق بدی هم در این بازار نخواهد افتاد.


وی با تاکید بر اینکه فعلا بازار متعادل و شرایط برای خرید مناسب است، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اکنون امکانات و تسهیلات بانکی نیز مناسب است و متقاضیان خرید مسکن می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته