دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 10:14

السفیر: بشار اسد و اردوغان در مسکو دیدار می‌کنند

یک روزنامه لبنانی در گزارشی اعلام کرد روسای‌جمهوری سوریه و ترکیه با وساطت پوتین در مسکو با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
کد خبر : 115112

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، بشار اسد و رجب طیب اردوغان قرار است در حضور ولادیمیر پوتین با یکدیگر دیدار کنند.


انتظار می‌رود این دیدار که در مسکو برگزار خواهد شد، در بازه زمانی 18 تا 22 سپتامبر (28 شهریور تا 1 مهر) برگزار شود. دیداری که به نوعی دنباله مصالحه میان اردوغان و پوتین در شهر سن‌پترزبورگ در 9 آگوست (19 مرداد) به‌شمار می‌رود.


السفیر نوشت: «هم‌زمان با دیدار پوتین و اردوغان، هیأتی عالی‌رتبه و امنیتی ازسوریه با حضور رئیس و یکی از افسران بخش اطلاعات نظامی، گروهی از افسران اطلاعات هوایی و همچنین معاون رئیس دستگاه اطلاعات کل و علی مملوک، رئیس شورای امنیت ملی این کشور خود را به روسیه رساندند. حضور این هیأت عالی‌رتبه در مسکو هم‌زمان با دیدار اردوغان و پوتین منجر به برگزاری مذاکراتی جامع میان طرف روسی و ترک شد تا همه پرونده‌های تنش‌زا ازجمله پرونده سوریه بسته شود و میان طرف‌ها، تفاهمات اولیه به دست آید.»


این روزنامه لبنانی می‌نویسد: «منابع دیپلماتیک روس و غربی آگاه از مذاکرات مسکو و ژنو گفتند که زمان قطعی دیدار بشار اسد و اردوغان پس از دیدار روز سه‌شنبه علی مملوک به مسکو مشخص می‌شود. او قرار است در این سفر با مسئولان روس و ترک مشاوره‌هایی انجام دهد و اطلاعات نشان می‌دهد که جدول کاری، در خلال سفر هاکان فیدان، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه به دمشق تکمیل می‌شود. سفری که 10 تا 15 سپتامبر (20 تا 25 شهریور) انجام خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته