دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 08:53
توضیحات عضو تیم ملی درباره علت سقوط در رنکینگ

نوشاد عالمیان: پینگ‌پنگ‌بازان باید هر سال حداقل در 8 مسابقه «پروتور» شرکت کنند

سقوط دوباره نوشاد عالمیان در رنکینگ فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ بیش از گذشته زنگ خطر را برای بهترین پینگ‌پنگ باز جهان به صدا در آورد.
کد خبر : 11505

نوشاد که زمانی در رده 40 این رنکینگ قرار داشت از دلایل این سقوط و راهکارهای بازگشت به رتبه‌های بالای رنکینگ جهانی با خبرگزاری آنا صحبت کرد.


عالمیان با انتقاد از مشکلاتی که در زمان ریاست زارع‌پور وجود داشت، به خبرنگار ورزشی آنا گفت:« متاسفانه در دو سال گذشته بسیاری از مسابقات «پروتور» را که هر ماهه برگزار می‌شود، به دلیل اعزام نکردن مسئولان وقت فدراسیون از دست دادم. در سال 12 بار این مسابقه انجام می‌شودو پینگ‌پنگ بازان باید حداقل در 8 دوره از این رقابت‌ها شرکت کنند تا بتوانند در مسابقه گرند فینال حضور یابند.»


وی ادامه داد:«به رغم این موضوع ما در سال به دو یا سه مسابقه پروتور اعزام می‌شدم و در نتیجه امتیازات بسیاری از رقابت‌هایی که در آن غایب بودم، برایم محاسبه نمی‌شد. به همین خاطر هر ماه در جدول رنکینگ جهان تنزل می کردم. «تانگ فنگ» چینی و «شن هان» تایوانی که رتبه 17 و 19 رنکینگ جهانی را در اختیار دارند در سال‌های گذشته چند بار از من شکست خورده‌اند اما من رتبه 100 دنیا هستم.»


پینگ‌پنگ‌باز تیم ملی با اشاره به نقش موثر احمد سعادتمند سرپرست فدراسیون در مدت کوتاه حضورش عنوان کرد: «سعادتمند به وعده‌ای که داده بود، عمل کرد و امروز به مجارستان می‌رویم تا در اردوی 5 روزه مشترکی با پینگ‌پنگ‌بازان مجارستان و روسیه تمرین داشته باشیم. بعد از این اردو به لوکزامبورگ می‌رویم تا در مسابقات پروتور این کشور شرکت کنیم و سپس عازم چین خواهیم شد تا در رقابت‌های قهرمانی جهان به بهترین پینگ‌پنگ‌بازان دنیا مسابقه دهیم.»


وی‌افزود: «مسابقات جهانی چین به صورت دوبل و انفرادی برگزار می‌شود که درخشش در این تورنمنت بزرگ تاثیر بسزایی در پیشرفت من و دیگر پینگ‌پنگ‌بازان ایران خواهد داشت. امیدوارم در رقابت‌های انفرادی بتوانم تا مراحل پایانی خود را بالا بکشم. در مسابقات دوبل نیز به همراه برادرم نیما به مصاف حریفان‌مان می‌رویم. ما سال گذشته در مسابقات جهانی فرانسه توانستیم برای اولین بار به مرحله یک‌شانزدهم برسیم و با تمرینات بسیار خوبی که در ماه‌های اخیر داشتیم امیدوارم امسال به مراحل بالاتر برسیم.»


عالمیان در خصوص اینکه علاقه دارد که سعادتمند رئیس فدراسیون تنیس شود یا خیر، تصریح کرد:« سعادتمند در مدتی که سمت سرپرستی را بر عهده داشته زحمات زیادی برای پینگ‌پنگ کشیده است. او فرد لایقی است در کل امیدوارم هر کسی که رییس فدراسیون شد دلسوز باشد و شرایطی فراهم کند تا روند رو به رشد پینگ‌پنگ ایران متوقف نشود. »


انتهای پیام/

برچسب ها: عالمیان ورزش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته