دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1395 - 14:18

حسینی: قطری‌ها جنبه باخت را نداشتند/ هدف ما شکست چین در خانه‌اش است

مدافع تیم ملی گفت: قطری‌ها بعد از اینکه گل را خوردند، به شدت عصبی شده بودند و مربی و بازیکنان روی نیمکت‌شان بی دلیل شلوغ کردند.
کد خبر : 114980

سید جلال حسینی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا،‌ درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر قطر گفت: «بازی خیلی سختی داشتیم و می‌دانستیم که حریف آماده این بازی است. خوب تمرین کرده بودیم تا بتوانیم 3 امتیاز بازی را به‌دست بیاوریم. قطر چند اردوی خوب را پشت‌سر گذاشته بود و با برنامه به زمین آمده بود. حداکثر تلاش خود را هم کرد تا با امتیاز به خانه‌اش برگردد اما اشتباه دروازه‌بان این تیم به ما کمک کرد تا برنده شویم.»


وی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی براینکه تنها برنامه تیم ملی ایران ارسال از کناره‌ها بود، تصریح کرد: «متاسفانه این صحبت‌ها به ضرر تیم ملی است چرا که اصلا ما با یک برنامه قصد باز کردن دروازه تیم ملی قطر را نداشتیم. ما علاوه بر ارسال از جناحین، حرکت به عمق و چند شیوه دیگر را امتحان کردیم اما قطری‌ها بسته بازی می‌کردند و دل به ضدحمله‌ها بسته بودند. حالا ما بگوییم که قطری‌ها فقط می‌خواستند ضدجمله بزنند. ببینید من 10 سال پیش هم برابر قطر بازی کردم. این تیم از 11 بازیکن خارجی در ترکیب اصلی خود استفاده می‌کند و البته که پیشرفت محسوسی داشته است. ما فی‌الواقع کارسختی برای گلزنی به این تیم داشتیم. با این حال خوشحالم که اتلاف وقت قطری‌ها جواب نداد و با اشتباهی که دروازه‌بان آنها کرد ما به نتیجه‌ای که حق‌مان بود رسیدیم.»


مدافع تیم ملی ایران درباره اتفاقات پایان بازی و جنجال‌هایی که بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد،‌یادآور شد: «بعضی مواقع شما نمی‌توانی خودت را کنترل کنی. آنها در کل مسابقه روی زمین بودند و به بهانه‌های مختلف وقت را تلف می‌کردند. داور هم تنها یک دقیقه در نیمه اول وقت اضافه گرفت. بعد از اینکه گل را خوردند، به شدت عصبی شده بودند و مربی و بازیکنان روی نیمکت‌شان بی‌دلیل شلوغ کردند. بعد از آنها هم بازیکنان داخل زمین به ماجرا دامن زدند. مگر ما مقصر هستیم که دروازه‌بان آنها به مهاجم تیم ما پاس گل می‌دهد. خودشان جنبه باخت نداشتند.»


او افزود: «سرمربی و بازیکنان تیم قطر به دنبال این بودند که جو روی سکوها را به هم بریزند و تماشاگران را مجبور به رفتاری غیرعادی کنند، اما شعور بالای هواداران ایرانی اجازه نداد حریف به هدفش برسد. دیدید که گل دوم را هم زدیم و اگر فرصت بود بازهم دروازه‌شان را باز می‌کردیم.»


حسینی با انتقاد از عملکرد داور دیدار ایران و قطر خاطرنشان کرد: «متاسفانه داور در صحنه‌هایی به بازیکنان ما اخطار داد که در مقایسه با خطاهای بازیکنان قطر بسیار خفیف‌تر بود. آن وقت روی خطاهای قطری‌ها به آنها اخطار نمی‌داد. به نظرم این عملکرد داور باعث شد تا قطری‌ها به خودشان اجازه دهند در پایان بازی جنجال بیافرینند. اگر حرکت جواد نکونام اخراج داشت که باید چند بازیکن و مربی قطر هم اخزاج می‌شدند.»


وی در مورد دیدار با تیم ملی چین اظهارداشت: «الان سطح رقابت‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده است و همه تیم‌ها قوی شده‌اند. چیزی به اسم بازی آسان نداریم. تیم چین در بازی دیروز برابر کره‌جنوبی پیش از آنکه دروازه‌اش باز شود، دو سه موقعیت خوب گلزنی داشت که از آنها استفاده نکرد و وقتی هم سه گل عقب بود ، موفق شد 2 گل بزند و 3 فرصت مناسب گلزنی دیگر هم از دست داد. این نوع بازی چینی‌ها بیانگر آن است که ما کار واقعا دشواری پیش رو داریم.»


حسینی خاطرنشان کرد: «چینی‌ها سرمایه‌‌گذاری گسترده‌ای در لیگ خود انجام داده‌اند و بازیکنان بزرگی را جذب کرده‌اند. حضور این بازیکنان باعث شده است سطح فوتبال این کشور به طرز فوق‌العاده‌ای رشد پیدا کند. با این حال تلاش من و تمامی بازیکنان تیم ملی این است که بتوانیم بازی خوبی برابر چین انجام دهیم و از این بازی حساس نیز سربلند بیرون بیاییم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته