دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1395 - 12:36

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌(ره): تحریف اندیشه‌های امام به خاطر شخصیت تاریخ‌ساز ایشان است

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌ خمینی(ره) گفت: اگر مقام معظم رهبری همچنان از تحریف اندیشه‌های امام(ره) سخن به‌میان می‎آورند به این دلیل است که امام(ره) دارای شخصیتی تاریخ‌ساز است و صحت و سلامت مسیر پیش‌ روی ما با اندیشه‌های امام(ره) سنجیده می‌شود.
کد خبر : 114953

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی کمساری در مراسم اختتامیه اردوی آموزشی برادران طریق‌جاوید از سلسله برنامه‌های مدرسه روح الله(ره) که روز 11 شهریور ماه در محل مجتمع دکترعلی شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مباحث جدی که در حوزه علوم اجتماعی مطرح می‌شود، بحث شخصیت‌پژوهی است، پژوهشی که پیرامون حالات، صفات و ویژگی‌های شخصیت‌های مشهور که در تاریخ منشا اثر بودند، بر حسب ابعاد وجودی آن‌ها انجام می‌شود و هرچه اشخاص دارای شخصیتی وسیع‌تر و چندجانبه‌تر باشند، این نوع شخصیت‌پژوهی حساس‌تر می‌شود.


معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) خاطرنشان کرد: باید به این سوال پاسخ داد که امام‌خمینی(ره) چگونه توانست انقلاب کند و آیا امام برآیند و قهرمان یک مقطع مسلم و مهیاشده تاریخی بود و یا خیر، به این معنا که در طول تاریخ چندصدساله این کشور، نارضایتی‌ها و مطالبات مذهبی سرریز شد و امام(ره) را به عنوان قهرمان این اتفاق می‌دانیم و یا خیر.


کمساری با بیان اینکه نباید شخصیت امام(ره) را با دیگر قهرمانان در دیگر ادوار تاریخ مقایسه کرد، گفت: معتقد هستیم که راز پیروزی و موفقیت امام(ره) این بود که ایشان تحولی در باطن و درون انسان‌ها ایجاد کرد، با توجه به اینکه شخصیت سیاسی نداشت که براساس مصلحت سیاسی عمل کند و در واقع توانست بر دل مردم حکومت کند.


وی تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) همچنین به دنبال ادای تکلیف خود بود چرا که احساس تکلیف شرعی می‌کرد که باید به دین‌ اسلام خدمت کند.


معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) عنوان کرد: در رفتار امام(ره) کمتر حرکت و یا اصلا حرکتی نمی‌بینیم، و حتی نخوانده و نشنیده‌ایم که حرکتی در جلب مردم باشد.


وی با بیان اینکه اگر بخواهیم امام(ره) را آنگونه که هست، جامع و کامل بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم تصریح کرد: یکی از آسیب‌های موجود در پرداختن و معرفی شخصیت امام(ره) این است که ایشان را کاریکاتوری نشناسیم و ایشان را به‌گونه‌ای که نسبت‌ها به هم نخورد معرفی کنیم.


کمساری با بیان اینکه عدم معرفی صحیح امام(ره) باعث خیانت به اندیشه ایشان می‌شود، عنوان کرد: با خیانت به اندیشه‌های امام(ره)، ایشان را از هویت واقعی تهی می‌کنیم که در واقع همان آسیب‌های جدی است که در همه حال توسط مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌شود.


در ادامه این مراسم، دکتر مهدی‌ فیض، معاون مرکز فرهنگی دانشجویی امام و انقلاب‌اسلامی جهاددانشگاهی طی سخنانی، با بیان اینکه، اردوی آموزشی طریق جاوید، از سلسله برنامه‌های مدرسه روح‌الله در چهار سطح طراحی شده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، هدف این بود که دانشجویان بتوانند با توجه به هجمه‌های موجود، همچنان طرز نگاه خود را نسبت به امام(ره) حفظ کنند.


وی با بیان اینکه این اردوی آموزشی در چهار سطح با هشت محور مختلف و متنوع همراه بود، تصریح کرد: سطح یک این دوره‌های آموزشی در 32 ساعت و نیز سطح دو و سه در 64 ساعت ارائه شد و قرار بر این است که ترم چهارم این اردوی آموزشی، در جوار پژوهشکده امام(ره) و انقلاب اسلامی در قالب اردوی چهارروزه برگزار شود که با رویکردی پژوهشی و مطالعاتی دنبال می‌شود.


معاون مرکز فرهنگی دانشجویی امام و انقلاب‌اسلامی جهاددانشگاهی تصریح کرد: در چهار روز این اردوی آموزشی سعی بر آن بود که برای هشت محور تعیین‌شده از اساتید مطرح و صاحب‌قلم در این حوزه استفاده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته