دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1395 - 12:15
در گفت و گو با آنا؛

ابراهیم قاسمپور: کی روش به دنبال جوسازی بود/ شانسی مقابل قطر به پیروزی رسیدیم/ امدادهای غیبی تیم ملی یک روزی به پایان می رسد

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی ایران مقابل قطر با خوش‌شانسی به پیروزی رسید اما باید توجه کنیم که این امدادهای غیبی همیشگی نیست .
کد خبر : 114936

ابراهیم قاسمپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص برتری دو بر صفر ایران مقابل قطر گفت: «پیروزی ایران مقابل تیم سرسخت و چندملیتی قطر همه ما را خوشحال کرد چراکه اگر ایران اولین بازی را در خانه خود با باخت و یا تساوی به پایان می رساند در بازی‌های بعدی کار سختی پیش رو داشت. اما واقعیت امر این است که تیم ملی خوب بازی نکرد و اگر اشتباه دروازه‌بان قطری نبود هم اکنون تیم ما نتیجه ای دیگری گرفته بودیم.»


وی افزود: «انتظار ما از بازیکنان ایران بیشتر بود چرا که آنها سالیان سال است در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و باید بیشتر از این بایکدیگر هماهنگ باشند. در این دیدار هم مانند دیدارهای قبلی تیم ملی با معجزه و شانس به پیروزی رسید.»


پیشکسوت فوتبال ایران در مورد حواشی این دیدار و اشتباهات داوری اظهار کرد: «داور این دیدار تحت تاثیر جو استادیوم آزادی قرار گرفته بود اما اشتباهات او در این دیدار به این صورت نبود که منجر به شکست یک تیم شود. متاسفانه رفتار غیرحرفه‌ای کی روش و کادر فنی در این دیدار باعث شد حساسیت در بازی بعد بر روی تیم ما بیشتر شود.»


وی ادامه داد: «ما در این دیدار رفتار خوشایندی از کی‌روش مربی تیم ملی ندیدیم. او با اعتراضات مکرر و کوبیدن بطری آب بر روی زمین به دنبال جوسازی بود. اگر یک مربی ایرانی این حرکات را انجام می داد رسانه‌ها از او ایراد می گرفتند اما حالا که کی روش این رفتار را نشان داده می گویند او مربی حرفه‌ای است و تمامی این کارها را به دلیل حرفه‌ای بودنش انجام می‌دهد. اما همانطور که دیدید سرمربی تیم قطر با اینکه تیمش نتیجه را واگذار کرد و دووازه‌بانش هم اشتباه فاحشی انجام داد اما این رفتار را از خودش نشان نداد.»


قاسمپور همچنین در مورد ناآمادگی برخی بازیکنان گفت: «‌این موضوع را اصلا قبول ندارم. به نظرم بازیکنان آماده بودند. آنها مدتهاست کنار یکدیگر بازی می کنند و همچنین همه آنها در لیگ برتر حضور دارند و دوران بدنسازی خوبی را گذراندند و نمی‌توانیم بگوییم آنها آمادگی فیزیکی نداشتند. به نظرم بازیکنان ما هماهنگی و تکنیک ضعیف داشتند. من در این بازی هیچ صحنه‌ای را ندیدم که بازیکنان با تاکتیک به گل برسند همان‌طور هم که دیدید یکی از گل‌های ایران به دلیل اشتباه دروازه‌بان قطر بود و گل دوم ایران هم در دقایق پایانی وقتی که نظم دفاعی تیم حریف به هم ریخته بود به ثمر رسید. علیرضا جهانبخش با خلاقیت خودش این گل را درون دروازه کرد. به نظرم ناآمادگی بازیکنان بهانه‌ای برای ضعیف بودن است و نباید آن را جدی بگیریم.»


وی با بیان اینکه همیشه امدادهای غیبی به کمک تیم‌ملی می آید عنوان کرد: «متاسفانه یا خوشبختانه کی‌روش و تیم‌ ملی در بعضی بازی ها بسیار خوش‌شانس هستند. ما در جام جهانی گذشته مقابل ازبکستان باید بازی را واگذار می‌کردیم اما امدادهای غیبی باز هم به کمک تیم ملی آمدند و در مقابل کره هم همین شرایط را داشتیم. تیم ملی مقابل قطر هم باز با خوش‌شانسی به پیروزی رسید اما باید توجه کنیم که این امدادهای غیبی همیشگی نیست و در یک بازی ما غافلگیر خواهیم شد. به هر حال تیم ملی مقابل قطر نشان داد که ضعف تاکتیکی دارد و باید بیشتر از این‌ها کار کند.»


پیشکسوت فوتبال ایران به بازی بعد تیم ملی مقابل چین اشاره کرد و گفت: «ما مقابل چین به پیروزی می رسیم. معمولا تیم‌ملی در مقابل کشورهای شرق آسیا خوب بازی می‌کند و به راحتی می تواند مقابل آنها به پیروزی برسد. مشکل ما مقابل تیم‌هایی چون عربستان و قطر است و همیشه ایران مقابل این تیم‌ها سخت به پیروزی می رسد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته