دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1395 - 23:46

کی‌روش: مسئولان تکلیف آنهایی که با تیم ملی آتش بازی می‌کنند را مشخص کنند/ از باخت مقابل قطر فرار کردیم/ بازی دشواری برابر چین خواهیم داشت

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی دشواری را مقابل قطر پشت سر گذاشتیم.
کد خبر : 114897

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کارلوس کی‌روش بعد از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی مقابل قطر در نشست خبری در حالی که خبرنگاران برایش دست زدند و او را تشویق کردند، گفت: بازی بسیار دشواری را پشت سرگذاشتیم. از نظر تاکتیکی، بازی پرفشاری را شاهد بودیم.


وی ادامه داد: بسیار شفاف و قابل درک بود که قطر می‌خواست از نقاط ضعف تاکتیکی ما استفاده کند و نیمه اول دشواری را پشت سر گذاشتیم و به معنای واقعی در نیمه اول صفر صفر بود زیرا هر دو تیم به دنبال خنثی کردن یکدیگر بودند. در نیمه دوم سعی کردیم بازی را بازتر کنیم و فشار بیشتری روی حریف بگذاریم اما در نیمه دوم شانس‌های بیشتری برای گلزنی داشتیم البته در نیمه اول هم فرصت گلزنی داشتیم. باید بگویم تیم ملی قطر بسیار بسیار خوب است. آنها بازیکنان خوب و نظم تیمی بسیار خوبی دارند و تیم بسیار خوبی محسوب می‌شود.


سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: اگر می‌خواستیم برنده شویم نیاز داشتیم که فشار به حریف بیاوریم و اینکه با تعهد و تمرکز بالا اعتقاد داشته باشیم که تا لحظه آخر می‌توانیم قطر را تحت فشار بگذاریم. با این بازیکنان قطر و کیفیت خوبی که داشتند حتی حمله برای ما دشوار و خطرناک بود. به دلیل انگیزه‌ای که داشتیم و به دلیل نگرش‌مان و بخصوص با تعویض‌هایمان و تداوم کارمان در نیمه دوم و فشار بیشتر یک اشتباه رخ داد اشتباهی که در پایان بازی بود البته اشتباه می‌توانست قبل از آن هم رخ بدهد اما در واپسین لحظات بازی رخ داد. فکر می‌کنم گلی که به ثمر رساندیم یعنی گل اول حقیقت بازی را برملا کرد و اگر تیمی مستحق برد بود آن تیم ایران بود. گل دوم یک گل طبیعی بود و قطر گل خورده بود و چیزی برای از دست دادن نداشت و سعی می‌کردند ضدحمله بزنند که ما گل دوم را زدیم و بازی به اتمام رسید.


کی روش افزود: می‌خواستم به اتفاقات آخر بازی اشاراتی داشته باشم.اتفاقی که در پایان بازی رخ داد یک اتفاق طبیعی بود و تیمی که به گل رسیده می‌خواهد خوشحالی کند و تیمی که گل خورده می‌خواهد به بازی برگردد و عصبی می‌شود و مخصوصا وقتی این گل در دقایق پایانی باشد تیم بازنده را عصبی‌تر می‌کند. نمی‌توان بیش از حد به اتفاقات آخر بازی توجه کنیم و از نظر طبیعی این اتفاقات رخ می‌دهد برای ما مهم بود که در بازی اول در خانه سه امتیاز را بگیریم. در درجه اول به قطر تبریک می‌گویم و بازیکنانشان به خاطر عملکردشان اما اجازه بدهید به بازیکنان خودم تبریک بگویم که درون زمین فوق العاده عمل می‌کنند.


سرمربی تیم ملی ایران در مورد بازی سخت مقابل چین که تهاجمی بازی می‌کند ، گفت: فقط یک هشدار می‌خواهم به تمام دوستانه رسانه‌ای بدهم اگر فکر می‌کنید بازی با قطر دشوار بود بازی با چین سخت‌تر هم هست. ژاپن در خانه امروز شکست خورد. امشب شاهد بودیم که ازبکستان سوریه را شکست بدهد و کره در حالیکه سه گل از چین جلو بود دو گل خورد. گروه دشواری داریم اما با تمام احترامی که برای سوریه قائل هستیم به جز این تیم که تیم خوبی هم هستند 5 تیم دیگر این گروه بخصوص قطر شانس برای صعود دارند و این مسابقات 30 امتیاز دارد وبازی‌های دشواری در پیش داریم و امشب از این برد لذت ببریم اما از فردا برای بازی دشوار مقابل چین آماده کنیم.


کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار چینی که چه شناختی از چین دارید گفت: احترام زیادی برای این تیم قائل هستیم و بازی‌هایش را دیده‌ام. آنها پیشرفت زیادی داشته‌اند و دولت چین هم سرمایه گذاری زیادی را برای پیشرفت فوتبال این کشور انجام داده است. مطمئنا بازی دشواری مقابل چین داریم و بازی این تیم مقابل قطر و چند بازی دیگر هم از این تیم دیده‌ام و آنها جنگنجویانه بازی می‌کنند و بازی سختی خواهیم داشت اما مهم‌تر از چین پیامی است که می‌خواهم به اهالی رسانه و فوتبال ایران بدهم. در ایران گاهی اوقات دوست داریم آتش بازی کنیم ما با آتش بازی کردیم وقتی در مراحل آماده سازی قبل از بازی آن اتفاقات رخ داد.


وی افزود: آن افرادی که در مسیر آماده سازی تیم ملی آتش بازی کردند هنوز هم هستند. آنها به آماده سازی تیم ملی لطمه زدند. نمی‌توانیم با این روند ادامه بدهیم و با آتش بازی کنیم زیرا یکی از همین روزها، کسی که لطمه‌اش را می‌خورد تیم ملی و هوادارانش هستند. تا نوامبر امسال ۱۵ امتیاز را پشت سرمی‌گذاریم یا صعود خواهیم کرد یا از گردونه رقابت‌ها حذف خواهیم شد و تا اوایل فروردین ۲۱ امتیاز را پشت سرمی‌گذاریم تا آن زمان یا صعود می‌کنیم یا این اتفاق رخ نداده است.


کی روش تصریح کرد: امیدوارم مسئولان فوتبال ایران یکبار برای همیشه تکیلف افرادی که در راه آماده سازی تیم ملی آتش بازی می‌کنند را مشخص کنند و شما می‌دانید در مورد چه افرادی صحبت می‌کنم امروز مقابل قطر نبردیم بلکه از باخت مقابل قطر فرار کردیم. یکبار برای همیشه باید به این اتفاقات نگاه شود. امروز شاهد این بازی بودیم. امروز از باخت مقابل قطر فرار کردیم زیرا لطماتی به آماده سازی تیم ملی وارد شده بود اگر می‌خواهیم که به جام جهانی صعود کنیم باید دست به دست هم بدهیم.


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه در همه پست‌ها چند بازیکن دارد اما در سمت چپ فقط حاج صفی را دارید گفت: اگر شما به من پولادی را بدهید و بازی های آماده سازی بهتر که یکسری جوانان فرصت داشته باشند که عملکردشان را بهتر برسی کنم، مطلوب خواهد بود. اگر شما بازیکنی با ۸۵ بازی ملی دارید و هنوز مرتکب اشتباه می‌شود، بازیکنی بدون بازی ملی چقدر اشتباه می‌کند. بازیکنی بدون بازی ملی‌ چطور می‌خواهد قابلیت‌هایش را نشان بدهد. پیشنهاد می‌کنیم دفعه بعد که برنامه‌ای برای آماده سازی تیم ملی می‌دهیم رسانه‌ها از آن دفاع کنند و در مورد کسانی که به این برنامه لطمه زدند صحبت کنند هنوز منتظرم آن آقا بیرون بیاید و از هواداران فوتبال ایران عذرخواهی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته