دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1395 - 22:36

آمریکا تحریم‌های روسیه را افزایش داد

آمریکا امروز پنج‌شنبه دامنه اقدامات ضد روسی را با افزودن نام 17 شرکت یا مقام های آ‌‌‌ن‌ها در فهرست تحریمی‌ گسترش داد.
کد خبر : 114879

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، بنا به تصمیم نهایی اعلام شده از سوی وزارت دارایی آمریکا، شرکت‌های گاز پروم مدیا (رسانه ای) وابسته به گاز پروم و موستو ترست از پیمانکاران پل دریایی کرچی که شبه‌جزیره کریمه مورد مناقشه با اوکراین را در دریای سیاه به خاک روسیه وصل می‌کند، تحت تحریم قرار گرفتند.


شبکه تلویزیونی روسی ار. یا. کا در این زمینه اعلام کرد: «علاوه بر این، مدیران و مقام‌های ارشد 17 شرکت روسیه در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته‌اند که براساس قوانین و مقررات این کشور هرگونه ارتباط کاری یا ارائه خدمات به آنان ممنوع است و شرکای واشنگتن در صورت تخلف مجازات خواهند شد.»


سال 2014 پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اوکراین و آغاز درگیری شبه‌نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان شد، شبه‌جزیره کریمه به روسیه پیوست.


جدایی کریمه براساس نتیجه برگزاری یک همه‌پرسی در این شبه‌جزیره در کناره دریای سیاه، یکی از عوامل اصلی افزایش تنش در روابط روسیه با اوکراین و غرب شده که وضع تحریم‌های اقتصادی و مالی ضد روسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و واکنش متقابل مسکو را به‌دنبال داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته