دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 17:14
در دیدار نوروزی هیئت رئیسه دانشگاه آزاد

فرماندار کاشمر: دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری در پیشرفت کشور داشته‌اند

فرماندار کاشمر اظهار کرد: دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر، نقش موثری در پیشرفت این شهرستان، شهرستان‏‌های اطراف و نقاط مختلف استان و ایران داشته اند.
کد خبر : 11487

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی فروزان در دیدار نوروزی رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با تبریک سال جدید گفت: واحد کاشمر طی ربع قرن گذشته توانسته در امر تولید علم و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد گام‏ های تاثیرگذاری بردارد. 25فروردین سالروز تاسیس این واحد دانشگاهی جایگاهی خاص در تاریخ این شهرستان دارد. بزرگداشت این روز بزرگداشت فعالان عرصه خدمت به ایران اسلامی است.


این مسئول با تاکید بر ضرورت توجه مراکز آموزش عالی به دغدغه ‏های دانشجویان و نیازهای جامعه اظهار کرد: در انقلاب اسلامی شاهد توجه روزافزون به بحث تولید علم و گسترش مراکز علمی هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی تبلور توجه نظام به این امر مهم است. اکنون شاهد توجه ویژه مقام معظم رهبری به این موضوع هستیم. دولت تدبیر و امید نیز عنایت خاصی به این مسئله دارد. تمام فعالیت‏ های ما باید در راستای اعتلای ایران اسلامی باشد. بحث مذاکرات هسته‏ ای گواهی بر توانمندی‏ های کشورمان در حوزه‏ های مختلف علمی است.


وی با پیشنهاد رئیس واحد کاشمر مبنی بر برگزاری شورای اداری شهرستان در سالن شهید مدرس این دانشگاه موافقت کرد و افزود: مطلوب آن است که در این جلسه گزارشی از ربع قرن فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر به سمع و نظر مسئولین شهرستان برسد. باید همه بدانند که این واحد در گذر زمان چه فراز و نشیب‏ های را طی کرده است. وجود دانشگاه در هر منطقه باعث اعتلاء می‏ شود. واحد کاشمر با تعامل و همکاری فعالی که با ارکان شهر و به خصوص با فرمانداری دارد، نماد همدلی و همزبانی است. این دانشگاه می‏ تواند ما را در راه توسعه همدلی و همزبانی میان اهالی و مجموعه‏ های دولتی فعال یاری کند.








رئیس واحد کاشمر: با هماهنگی‏ های به عمل آمده به زودی شاهد افزایش رشته‏ در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خواهیم بود. ایجاد چهار شرکت دانش ‏بنیان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد

فروزان با توجه به گزارش فعالیت واحد کاشمر خاطرنشان کرد: مجدانه درصدد حل مشکلات فراروی فعالیت مراکز دانشگاهی شهرستان هستم. برگزاری شورای اداری در واحد کاشمر موقعیت مناسبی برای طرح مشکلات این دانشگاه وحل موانع موجود با همکاری بین بخشی است. تشکیل کارگروهی ویژه جذب خیران برای یاری رسانی به دانشجویان دارای مشکلات مالی یک ضرورت است که امیدواریم به زودی شاهد آغاز فعالیت آن باشیم. شایسته است واحد کاشمر از توان و تجربه هیئت موسس خود در این شهر کمال استفاده را بکند. باید این عزیزان بار دیگر برای کمک به بالندگی بیش از پیش دانشگاه دعوت به همفکری و ارائه طریق شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز در این دیدار با تبریک سال نو بر لزوم همکاری دوجانبه دانشگاه با ارکان شهرستان در سال همدلی و همزبانی تاکید کرد و گفت: در تلاش برای ارتباط بیشتر این دانشگاه با نهادها و سازمان‏های سطح شهرستان هستیم به همین خاطر خواهان میزبانی اولین شورای اداری شهرستان در سال جاری همزمان با 25 فروردین سالروز تاسیس این واحد دانشگاهی هستیم. این واحد دانشگاهی از سال 1369 تاکنون طی ربع قرن فعالیت صادقانه با تربیت قریب 11 هزار و 500 نیروی انسانی متخصص و متعهد توانسته در حوزه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی گام ‏های موثری بردارد.


دکتر محمد جعفری با اشاره به وجود بالغ بر 40 هزار متر مربع فضای؛ آموزشی، اداری، پژوهشی، ورزشی و رفاهی در این دانشگاه و مجموعه‏ های تحت امر آن، اظهار کرد: اکنون قریب سه هزار دانشجو در این دانشگاه در 37 رشته در مقاطع کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند. 58 عضو هیئت علمی در کنار 150 عضو هیئت علمی مدعو به امر آموزش و پژوهش در این دانشگاه مشغول هستند.


وی با تاکید به اهتمام این دانشگاه در امر گسترش رشته در مقاطع عالی افزود: با هماهنگی‏ های به عمل آمده به زودی شاهد افزایش رشته‏ در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خواهیم بود. ایجاد چهار شرکت دانش ‏بنیان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد. در صدد تشکیل کانون خیرین دانشگاه به منظور بر طرف کردن دغدغه‏ های دانشجویان بی‏ بضاعت علاقه‏ مند به ادامه تحصیل هستیم. موضوع کمک به ارکان شهرستان در حوزه تحقیق و پژوهش و تشکیل انواع کارگاه‏ های آموزشی را مجدانه تعقیب می‏ کنیم و امیدواریم در سال همراهی ملت و دولت شاهد گسترش مقوله همدلی و همزبانی باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد جعفری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته