دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1395 - 11:18
رئیس کمیته امداد:

تمامی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد از بیمه پایه و مکمل برخوردار هستند

رئیس کمیته امداد با اشاره به بیمه پایه و مکمل افراد تجت پوشش این نهاد، عنوان کرد: تمامی خانوارهای تحت حمایت این نهاد از بیمه پایه و مکمل برخوردار هستند.
کد خبر : 114769

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید پرویز فتاح در سفر به اردبیل در جمع امداد گران شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت کاری کمیته امداد اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت است، گفت: این نهاد در سال گذشته توانست با همکاری بانک‌ها به طور متوسط 90 درصد سهمیه منابع بانکی را جذب کند. طی سه ماهه نخست امسال نیز جذب منابع بانکی رشد خوب و قابل قبولی داشته است که در صورت ادامه این روند تمامی منابع بانکی تا پایان آذر ماه امسال جذب خواهد شد.


وی با بیان اینکه استان اردبیل در جذب منابع بانکی نسبت به سنوات گذشته رشد خوبی داشته است، افزود: این استان سال گذشته 76 درصد منابع بانکی را جذب کرده است که با تلاش بیشتر مسئولان استانی انتظار بیشتری برای جذب منابع بانکی و اشتغال جامعه تحت حمایت داریم. اردبیل با وجود ظرفیت‌هایی که دارد می تواند جزو پنج استان برتر جذب منابع بانکی باشد. این استان می تواند طی دو تا سه سال آینده جامعه آماری تحت حمایت خود را با ارائه تسهیلات و اشتغالزایی مددجویان کاهش دهد.


رئیس کمیته امداد گفت: اساسی‌ترین کار این نهاد توانمند سازی مددجویان و خروج آنان از چرخه حمایتی است که متقاضیان جویای کار بعد از دیدن آموزش‌های لازم و دریافت تسهیلات اشتغالزایی مستقل می‌شوند.


وی با بیان اینکه اکنون بیشترین زمان، صرف رفع مسائل جزئی و حداقل‌های مددجویان می‌شود، اظهار کرد: کاهش جامعه آماری تحت حمایت کمیته امداد موجب خواهد شد که امدادگران به مسائل اساسی‌تر فقر در امداد متمرکز شوند و این در حالی است که کارگزاران نظام باید به موضوعات اساسی تر جامعه توجه کنند.


فتاح با اشاره به ارائه تسهیلات کمک هزینه ازدواج و وام‌های ضروری، گفت: سطح ارائه این تسهیلات قابل قبول است اما باید با تلاش بیشتر تا پایان امسال پشت نوبتی‌های دریافت این تسهیلات به صفر برسد که تحقق این امر با همکاری و تلاش مسئولان استانی و امدادگران امکان پذیر است.


وی در ادامه با اشاره به بیمه پایه و مکمل جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد، افزود: تمامی خانوارهای تحت حمایت این نهاد از بیمه پایه و مکمل برخوردار هستند. کمیته امداد تنها نهادی است که اجرای طرح پزشک خانواده را در کشور جاری و ساری کرده است. پرداخت فرانشیز و کمک هزینه درمان بیماران خاص و صعب العلاج نیز نیاز به رسیدگی بیشتر دارد که مرتفع خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته