دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد 51 درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 6 هزار و 294 قرارداد و ارزش آن به بیش از 732 میلیارد ریال رسید که نسبت به دوشنبه گذشته رشد 51 درصدی داشته است.
کد خبر : 114682

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از بورس کالا، بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات روز گذشته همسو با دلار روند مثبتی را به ثبت رساند تا با افزایش جذابیت های معاملات سکه، حجم قراردادهای بازار آتی با افزایش روبه رو شود؛ البته بهای سکه در سررسیدهای مختلف با نوسان همراه بود.


به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 111 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.11 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افزایش 0.03 درصدی به قیمت یک میلیون و 123 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 134 هزار تومان معامله و با افزایش 0.07 درصدی رو به رو شد.


سکه تحویل اسفند هم با 0.02 درصد افت به قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.01درصدی را به ثبت رساند.


همچنین بهای سکه تمام در بازار نقدی طی روز سه شنبه با رشد 3 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 115 هزار تومان رسید. به گفته فعالان و کارشناسان بازار طلا دلیل افزایش قیمت سکه بیشتر نزدیک شدن به روزهای مناسبتی (اعیاد مذهبی) بوده است. نیم سکه و ربع‌سکه نیز در این روز با افزایش نرخ همراه شدند، به طوری که نیم سکه با هزار تومان رشد به قیمت 571 هزار تومان و ربع‌سکه با 2 هزار تومان افزایش به قیمت 298 هزار تومان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته