دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای کنسرت در فرهنگسرای نیاوران به یاد محمد رضا لطفی

شرمین موفقی در همراهی با گروه «نوای دیار» 27 فروردین ماه کنسرت برگزار می‌کند.
کد خبر : 11468

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، شرمین موفقی که از جمله شاگردان محمدرضا لطفی بوده گفت: « این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول بداهه‌نوازی‌ من با تار و سه تار و سینا خشک بیجاری با نوازندگی تمبک خواهد بود. بخش دوم نیز با عنوان هزارمضراب به اجرای گروه نوای دیار به سرپرستی دیهیم خورگامی اختصاص خواهد داشت.»


موفقی ادامه داد: «نوازندگانی همچون دیهیم خورگامی(سرپرست گروه، نوازنده تارو سه تار)، مهدی امامی(آواز)، بهناز بهنام نیا(عود)، احسان لیوانی(نی)، گوهرناز مسایلی(تنبک) وامجدابراهیمی(دف) در کنار این دو بداهه نواز، هنرنمایی خواهند کرد.»



شرمین موفقی؛ موسیقی دان، روان درمانگر و مدرس عالی موسیقی درمانی شهر ژنو در سال 1353 در شهر مشهد متولد شد. در سن 13 سالگی زمانی که در شهر لوزان سوئیس تحصیل می‌کرد، پدرش تاری برای او هدیه برد ونزد دوست پدرش استادرضا معینی (شاگرد موسی خان معروفی) به وسیله نوار ویدیو آموزش موسیقی را آغاز کرد.


او از سن 15 سالگی در کشورهای آمریکا، سوئیس و ایران نزد شادروان محمدرضا لطفی سالیان متمادی به فراگیری فنون گوناگون موسیقی اصیل ایرانی بخصوص نوازندگی تار پرداخت و تا اواخر حیات محمدرضا لطفی که برای معالجه در کشور سوئیس به سر می‌برد، در کنار استاد بود و به شایستگی توانست حق استاد-شاگردی را به جای آورد و درسفرهای متعدد به ایران در محضراساتید بزرگ دیگری چون فریدون حافظی و فرهنگ شریف بهره گرفت.


شرمین موفقی تحصیلات عالی خود را در رشته روانشناسی بالینی در دانشگاه ژنوسوئیس به پایان رساند. سپس به عنوان موسیقی درمان از آن کشور فارغ التحصیل شد.


در سال 1385 موسسه هنری و فرهنگی جم را به منظور اشاعه موسیقی اصیل ایرانی در شهر ژنو تاسیس کرد و در سال 1386 به عنوان کارشناس ارشد و نخستین روانشناس بالینی با گرایش موسیقی- درمانی در ایران شناخته شد.


وی تاکنون در کشورهای فرانسه و سوئیس(باهمکاری استاد جمشید شمیرانی) و دیگر کشورها مانند آلمان، مراکش و انگلستان کنسرت اجرا کرده که با استقبال ایرانیان مقیم و دوستداران موسیقی اصیل ایرانی قرار گرفته است.


او در حال حاضر به عنوان روان درمانگر، مدرس مدرسه عالی موزیک تراپی ژنو و مدرس موسیقی اصیل ایرانی درکشور سوئیس اشتغال دارد.


علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به آموزشگاه موسیقی راک ماهور به آدرس خیابان جردن، بلوار گلشهر، فروشگاه مرکزی گلشهر مراجعه کنند. همچنین بلیت های این کنسرت از سایت ایران کنسرت در دسترس خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته