دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1395 - 15:48

نماینده مردم سبزوار در مجلس: استیضاح فانی منتفی نشده است

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش منتفی نیست، تصریح کرد: این موضوع پس‌ از تعطیلات مجلس ازسر گرفته می‌شود.
کد خبر : 114634

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، حسین مقصودی با اشاره به اینکه عده‌ای در فضای مجازی عنوان کردند که استیضاح‌کنندگان فانی قانع شده‌اند و استیضاح منتفی شده، گفت: اصلا قرار نیست استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شود لذا پس از تعطیلات مجلس، کار از سر گرفته می‌شود و تنها به دلیل سفر کربلای تعداد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات به تاخیر افتاده است.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حدود 15 بند از 26بند مدنظر طرح استیضاح، مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: استیضاح‌کنندگان از لیست امید، اصولگرایان یا مستقلین و هیأت رئیسه مجلس بوده و نمی‌توان آن‌ها را وابسته به جناح خاصی دانست و در کل 67 نماینده این طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کردند.


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه تصریح کرد: پشت صحنه این استیضاح عده زیاد دیگری نیز هستند که امضای آن‌ها به امانت نگه داشته شده است و ماجرای پس گرفتن تعدادی از امضاها نیز کاملا صوری است. درواقع این افراد ممکن است در رودربایستی و فشارهای مختلف بگویند امضای خود را پس گرفته‌اند اما در پشت صحنه مدافع استیضاح هستند.


مقصودی با بیان اینکه فرهنگیان با نمایندگان در ارتباط باشند و مدارک بی‌غرض خود را درخصوص تخلفات آموزش و پرورش ارائه دهند، تصریح کرد: تخلفات صندوق ذخیره و یکی از بانک‌های وابسته افشا شده و جای مصالحه نیست.


طراح طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: باید کارآمد نبودن بیمه طلایی، پرداخت نشدن حق‌التدریسان در 6 ماه اخیر، بی‌توجهی به شعار اقتصاد مقاومتی، پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان، بی‌توجهی به قانون در انتخاب ریاست دانشگاه فرهنگیان و اداره آن توسط سرپرست پیش از 6 ماه را باید از جمله دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب