دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1395 - 16:52
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد؛

اختصاص اعتبار ویژه برای مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: امسال ردیف 130 میلیارد تومانی مازاد بر ردیف عادی استانی برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
کد خبر : 114624

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد، اظهار کرد: همایش خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران با هدف برقراری عدالت آموزشی در رفع محرومیت‌ها و کاستی‌هایی که در منطقه مکران وجود دارد، برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه این همایش 15 شهریور در دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار می شود، گفت: پیشنهاد برگزاری این همایش توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و از چند ماه گذشته زحمات زیادی برای برگزاری آن کشیده شده است.


رئیسی ادامه داد: خیرین در جشنواره حضور دارند تا کم و کاستی‌ها را ببینند و بتوانیم با منابع دولتی و کمک‌های مردمی و سایر نهادها برای رفع نیازهای آموزشی منطقه تلاش کنیم.


وی با بیان اینکه 500 نفر در این همایش شرکت می‌کنند، گفت: 130 خیر نیز شامل 100 خیر مرد و 30 خیر خانم از تهران در این همایش حضور دارند.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به همکاری استانداران و مسئولان 2 استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این همایش اشاره کرد و افزود: قرار نیست در این همایش ریخت و پاش انجام شود بلکه خیرین از مناطق مختلف بازدید می‌کنند.


وی به هزینه ساخت یک کلاس درس اشاره کرد و گفت: هزینه ساخت هر کلاس 150 میلیون تومان است؛ البته یک کلاس درس، فضای 50 مترمربعی نیست بلکه با فضای جانبی آن باید حدود 140، 150 مترمربع را باید در نظر گرفت.


معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین رسالت ما در سواحل مکران، جایگزینی مدارس استاندارد به جای مدارس کپری، خشت و گلی و تجهیزات استاندارد برای مدارس است.


رئیسی در خصوص ردیف بودجه عمرانی سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: امسال ردیف 130 میلیارد تومانی مازاد بر ردیف عادی استانی برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب