دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1395 - 12:20

نماینده اردبیل: وزیر کشور به تبلیغات زودهنگام دولتمردان سابق توجه کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که میتینگ‌های سیاسی عده‌ای از دولتمردان سابق نمی‌تواند چیزی جز تبلیغات زود هنگام باشد، از وزیر کشور خواست به این مساله توجه کند.
کد خبر : 114542

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد فیضی در نطق میان‌دستور امروز خود طی جلسه علنی مجلس اظهار کرد: اجتماعات و میتینگ‌های سیاسی که عده‌ای از دولتمردان سابق که در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌کنند از مواردی است که استدعا دارم وزیر کشور و نهادهای نظارتی این فعالیت‌ها و سخنرانی‌ها را مدنظر قرار دهند چون نمی‌تواند چیزی جز تبلیغات انتخاباتی زودهنگام باشد.


وی افزود: رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتخابات را به همه کاندیداهای احتمالی چه در حوزه انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شورای شهر توصیه می‌کنم.


نماینده مردم اردبیل در مجلس در ادامه بیان کرد: از پیگیری‌ها و اعلام میزان فیش‌های نجومی به مردم و موضع‌گیری رئیس جمهوری تشکر می‌کنم، اما بدانیم مردم پیگیر هستند که در این مورد چگونه تصمیم گیری می‌شود و چونه برخوردهای احتمالی صورت می‌گیرد اما به هر حال باید به استحضار مردم برسد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین اظهار کرد: از وزیر کشور می‌خواهم که به وضعیت سپرده‌گذاران ثامن الحجج رسیدگی کرده و نسبت به خواسته واقعی و مطالبات به حق آن‌ها بی تفاوت نباشد.


فیضی در بخش دیگری از نطق خود وزیر جهاد کشاورزی را مورد خطاب قرار داد و گفت: تقاضا دارم که پاداش خودکفایی کشور در زمینه گندم را با بی محلی به کشاورزان ندهید و پول گندم خریداری شده آنان را به موقع پرداخت کنید.


وی تصریح کرد: در مورد سیاست‌های صادراتی نیز باید شفاف سازی انجام شود، با گذشت ۵ ماه از سال هنوز تکلیف یارانه‌های سیب زمینی مشخص نیست در حالی که کشاورزان اردبیل محصول خود را به نصف بهای تمام شده می‌فروشند و یا این‌که دلیل و انگیزه ای برای برداشت و فروش ندارند.


نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: در مورد خرید سیب زمینی از کشاورزان تصمیم استراتژیک و در خور حال کشاورزان باید اخذ شود زیرا بخش اعظمی از سیب زمینی اردبیل از این به بعد برداشت می‌شود.


فیضی همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از ۱۲ سال پیشرفت نه چندان جالب راه آهن اردبیل- میانه اکنون در حد متوقف شدن پروژه است و این موضوع نمی تواند چیزی جز بی توجهی و نا مهربانی به مردم اردبیل باشد.


وی افزود: این پروژه جزو تعهدات سفر ریاست جمهوری است اما با پی گیری ‌هایی که انجام داده‌ایم در این زمینه هیچگونه اقدامی از طریق جذب منابع انجام نشده است در حالی که قابل قبول نیست که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در این مسیر هزینه شده باشد بعد پروژه متوقف شود.


نماینده اردبیل در مجلس ضمن تشکر از کمیسیون اقتصادی برای تصویب کلیات منطقه آزاد تجاری و همچنین ایجاد رشته آذری در دانشگاه گفت: اهالی آذربایجان خواهان عملی و اجرایی شدن کامل اصل ۱۵ قانون اساسی یعنی تدریس ادبیات آن‌ها در مدارس هستند که جزو اصول مغفول مانده است امیدوارم تاسیس رشته ترکی آذری در دانشگاه مقدمه‌ای برای اجرای کامل این اصل باشد.


فیضی در پایان خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: آیا از وضعیت شبکه فاضلاب شهری و روستایی اردبیل با خبر هستید، اردبیل نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد، ای کاش برخی از مسئولان کشور به اندازه جناب خان که یک شخصیت عروسکی تلویزیونی است به مناطق و حاشیه نشین‌ها توجه داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته