دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل بانک پارسیان:

32 هزار حساب ثامن‌الحجج بررسی می‌شود

مدیرعامل بانک پارسیان درباره آخرین حسابرسی‌ها برای بازگرداندن سپرده سرمایه‌گذاران موسسه منحله ثامن‌الحجج گفت: اکنون 32 هزار حساب از مجموع حساب سپرده‌گذاران این موسسه باقی مانده است که در حال بررسی است.
کد خبر : 114509

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، کوروش پرویزیان در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی با بیان اینکه بزرگترین تجربه ساماندهی کشور در موسسات غیرمجاز مربوط به موسسه اعتباری ثامن‌الحجج است، افزود: کمیته ساماندهی این موسسه با همکاری شورای امنیت ملی، قوه‌قضائیه، وزارت اطلاعات و بانک مرکزی شکل گرفت که عاملیت آن نیز برعهده بانک پارسیان گذاشته شد.


وی تصریح کرد: در مجموع یک‌میلیون و 350 هزار حساب به ارزش ریالی 12 هزار و 500 میلیارد تومان مجموع سپرده‌های موسسه اعتباری ثامن‌الحجج بود که از این میزان هنوز اقدامات بررسی 32 هزار حساب برای 21 هزار نفر باقی مانده است.


پرویزیان با انتقاد از نقض قوانین و مقررات در زمینه ساماندهی موسسات غیرمجاز مالی عنوان کرد: امیدواریم با حمایت دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی باقی حسابرسی‌ها نیز صورت گیرد اما قوانین و مقررات در این دوره ناقص است. البته قرار است در لوایح مربوط به ورشکستگی بانک‌ها و ساماندهی و اداره موسسات اعتباری موارد لازم لحاظ شود.


به گفته وی، بخشی از این مواد در قالب قانون پولی و بانکی کشور آمده است، اما این بندها کفایت نمی‌کنند.


گفتنی است، بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی با شعار تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین‌المللی در روزهای نهم و دهم شهریورماه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته