دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1395 - 12:01
مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال کشور:

راه‌اندازی سیستم‌های سیار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی/ کارت‌های ملی که اعتبارشان تمام شده تا پایان سال 98 معتبر است

مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال کشور از راه‌اندازی سیستم‌های سیار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی برای افراد خاص خبر داد.
کد خبر : 114503

حمید شجاعی، مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره اقدامات انجام شده برای تسهیل دریافت کارت هوشمند ملی برای افراد خاص (سالمندان، معلولان، جانبازان و...)، گفت: سازمان ثبت احوال کشور برای این دسته از افراد سیستم‌های سیار را طراحی کرده است.


وی افزود: سیستم‌های سیار شامل دوربین، سیستم اثر انگشت و ثبت نام است بنابراین تهیه آن به تعداد مورد نیاز کشور کمی زمان‌بر است اما خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان تعدادی از این سیستم‌ها تهیه شده است که به زودی تعداد آن افزایش خواهد یافت.


شجاعی در ادامه یادآور شد: سیستم‌های سیار برای سالمندان، افراد ناتوان جسمی، روستائیان، مردم مناطق محروم، عشایرها، جانبازان و ... که توانایی و یا دسترسی به حضور در محل ثبت نام ندارند تهیه شده است.


مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: البته مراکزی (دفتر پیشخوان دولت) وجود دارند که جایگاه ویژه‌ای را برای این افراد تعبیه کرده‌اند و این دسته از افراد می‌توانند به راحتی در این مراکز خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.


شجاعی در پاسخ به این سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه اگر اعتبار کارت ملی این افراد به اتمام رسیده باشد، برای دریافت کارت هوشمند چه اقدامی باید انجام دهند، گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده کارت‌های ملی که اعتبارشان تمام شده تا پایان سال 98 معتبر است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته