دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1395 - 10:21

قلعه‌نویی: برای شکست قطر باید بهتر از 2 سال پیش بازی کنیم/ کار تیم ملی را خیلی سخت می‌بینم

سرمربی تیم تراکتورسازی گفت: خدا رو شکر امروز فضا نسبت به زمانی که من در تیم ملی بودم، عوض شده است و همه پشتیبان تیم ملی و یار دوازدهم هستند.
کد خبر : 114454

امیر قلعه‌نویی درگفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص دیدار ایران برابر قطر در مقدماتی جام جهانی روسیه گفت: «فوتبال ملی قطر نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته است. البته آنها در 30 سال گذشته پول خوبی در فوتبال خرج کردند ولی بلد نبودند به خوبی مدیریت کنند و به همین خاطر هم جزو تیم‌های درجه 2 آسیا بودند. از 10 سال پیش قطری‌ها نگرش خود را به فوتبال تغییر دادند و کاملا از فوتبال روز دنیا الگوبرداری کردند.»


او ادامه داد: «در بازی‌های مقدماتی جام جهانی برزیل و جام ملت‌های آسیا ما را اذیت کردند اما باز هم زورشان به ما نرسید. با این حال من چند بازی اخیر این تیم را دیدم و به نظرم از تیمی که در استرالیا با ما بازی کرد به مراتب بهتر شده است. آنها در 60 متر رو به جلو خیلی بهتر کار می‌کنند و مهاجمان این تیم در زدن ضربات آخر خیلی بهتر به توپ ضربه می‌زنند. من کار تیم ملی را خیلی سخت می‌بینم و معتقدم باید خیلی بهتر از جام ملت‌های آسیا بازی کنیم تا قطر را شکست دهیم.»


سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه تیم کی‌روش چگونه می‌تواند از سد قطر عبور کند، بیان داشت: «این کاری است که باید خود کی‌روش انجام دهد. قطعا وی می‌تواند راهی پیدا کند که تیمش نتیجه بگیرد. خدا رو شکر امروز هم فضا نسبت به زمانی که من در تیم ملی بودم، عوض شده است و همه پشتیبان تیم ملی و یار دوازدهم هستند. بلیط استادیوم هم که رایگان کرده‌اند. البته که این کارها بسیار خوب است. با این حمایتی که از تیم ملی می‌شود، به طور حتم تیم ملی می‌تواند نتیجه مناسبی برابر قطر به‌دست آورد.»


وی افزود: «به نظر من کی‌روش می‌توانست به جای اردوی ایتالیا و انجام 2 بازی دوستانه با تیم‌های بی‌نام و نشان، اردوی تیم ملی را در ایران برگزار کند و بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌های مطرح‌تری انجام دهد. بازی با تیم‌هایی که فوتبال آنها به قطر نزدیک‌تر است باعث می‌شد هماهنگی ملی‌پوشان هم با یکدیگر بیشتر شود. البته این فقط یک پیشنهاد برای بازی‌های بعدی است. کی‌روش می‌تواند هر جور که دوست دارد تیمش را برای دیدارهایی که دارد، آماده کند.»


قلعه‌نویی درباره اینکه پیش بینی می‌کند، دیدار ایران و قطر با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد،‌ تصریح کرد: «این جور سوال‌‌ها جزو سوالات غیب است. پیش‌بینی چنین بازی خیلی سخت است. همان‌طور که گفتم ما برای شکست قطر باید خیلی بهتر از دو سال پیش که با این تیم بازی کردیم، بازی کنیم. پیشرفت قطر غیرقابل انکار است. برخی بازیکنان ما هم مثل سردار آزمون،‌ علیرضا جهانبخش و سعید عزت‌اللهی خیلی عالی رشد کردند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. امیدوارم که ایران پیروز شود و شروع خوبی در راه جام‌جهانی داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته