دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 16:42

راه‌اندازی 3 داروخانه الکترونیکی در گیلان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی اولین داروخانه الکترونیکی در استان خبر داد.
کد خبر : 114344

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر فیروز سرودی در خصوص طرح ساماندهی داروخانه‌های الکترونیک گفت: با استفاده از طرح ساماندهی داروخانه‌های الکترونیکی، داروخانه‌ها قادر خواهند بود به صورت مجازی و الکترونیکی به فروش اقلام دارویی موجود بپردازند.


وی افزود: در حال حاضر یک داروخانه مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی از این معاونت اخذ کرده و صدور مجوز برای دو داروخانه نیز در دست اقدام است و تا پایان سال حداقل سه داروخانه الکترونیکی در گیلان خواهیم داشت.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهم‌ترین هدف راه اندازی داروخانه الکترونیکی را خدمات رسانی سریع به مردم از طریق فروش اقلام دارویی به صورت الکترونیکی و مجازی دانست.


وی خاطرنشان کرد: بازدید از داروخانه ها و نظارت بر روند توزیع دارو از وظایف ذاتی این معاونت است و در این پایش‌ها که به صورت مستمر در تمامی داروخانه‌ها انجام می‌شود کلیه امورات مربوط به نحوه عرضه این کالای حیات بخش مد نظر کارشناسان نظارت این معاونت قرار می‌گیرد.


سرودی افزود: در بازرسی‌های کارشناسان این معاونت از داروخانه‌ها موید این مطلب است که تعداد اندکی از داروخانه‌های در این استان بر اساس قوانین و مقررات اقدام به توزیع دارو نکرده‌اند.اما این اندک هم برای دانشگاه علوم پزشکی که مهم‌ترین هدفش ارتقاء، حفظ و تامین سلامت جامعه است قابل پیگیری و بررسی خواهد بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته