دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 15:09
تشکری هاشمی خبر داد

کاهش بی‌سابقه تلفات ترافیکی پایتخت در ایام نوروز

معاون شهردار در دیدار با رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از کاهش بی‌سابقه تلفات ترافیکی پایتخت در ایام نوروز خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ای به ویژه رسانه ملی، همکاری سایر دستگاه‌ها و همراهی مردم باعث شد تا شاهد تعامل شهروندان با مدیریت شهری و کاهش بی‌نظیر تلفات ناشی از تصادفات رانندگی باشیم.
کد خبر : 11431

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: برای نخستین بار نوروز امسال شاهد معرفی گسترده خدمات مدیریت شهری به شهروندان در رسانه ملی به منظور آشنایی آن‌ها با این خدمات و نیز جلب مشارکت با مدیریت شهری جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده بودیم.


وی با اشاره به اینکه ترافیک، رشته‌ای‌ میانبخشی است و به منظور اصلاح رفتارهای ترافیکی باید اندیشمندان و صاحب‌نظران سایر رشته‌ها از جمله علوم انسانی و اجتماعی به میدان آمده و از ایشان نیز کمک گرفته شود، اظهار کرد: در موضوع تصحیح رفتارهای ترافیکی بالا‌ترین وزن و بیشترین سهم را موضوعات فرهنگی دارند و توجه ویژه‌ای را می‌طلبند.


تشکری هاشمی با بیان اینکه برای ورود به کارزار ترافیک باید از تمام امکانات و توان موجود به ویژه از همدلی مردم و همزبانی رسانه‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: هر یک نفر که در حوادث ترافیکی کشته می‌شود، حداقل دو خانوار شامل خانوده‌ راننده‌ای که تصادف کرده و خانواده شخصی که کشته شده، تا آخر عمر آسیب دیده و دچار بحران می‌شوند.


معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه بی‌نظمی در ترافیک و برخی رفتارهای ترافیکی باعث تحقیر مردم ما نزد افکار عمومی در جهان می‌شود، یادآور شد: اگر فردی در آلمان با چشمان بسته از گذرگاه عابر پیاده رد شود، می‌تواند مطمئن باشد که سالم به آن سمت خیابان می‌رسد اما چنانچه فردی در ایران با چشمان باز، با بدن سالم و با احتیاط کامل نیز بخواهد از گذرگاه عابر پیاده عبور کند، نمی‌تواند از سلامت خود برای رسیدن به آن سوی خیابان اطمینان داشته باشد.


رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در این جلسه با تأکید بر همدلی و همراهی این مرکز جهت حمایت کامل از برنامه‌های حمل‌ونقلی پایتخت در تمام سطوح، گفت: بدون تردید در جهت خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک به شهروندان و معرفی این خدمات از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.


شهرام گیل‌آبادی با اعلام اینکه با همکاری صمیمانه رسانه ملی در ایام نوروز، تلاش کردیم تا از ظرفیت شبکه‌های صدا و سیما، حداکثر استفاده را در جهت معرفی خدمات مدیریت شهری به شهروندان به عمل آوریم، یادآور شد: مهم‌تر از معرفی این خدمات، جلب مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده با محوریت کمپین «آسمان آبی – زمین پاک» است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب