دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 14:44

معاون وزیر تعاون :بیش از 14 هزار تعاونی در کشور در دولت یازدهم ایجاد شده است

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه از ١٧ مردادماه سال 1392 تاکنون، 14 هزار و 126 تعاونی در کشور ایجاد شده است، گفت: بخش خدمات با 5 هزار و ٢٨١ تعاونی، کشاورزی با 4 هزار و 262 تعاونی و صنعت با 3هزار و ١٩٧ تعاونی به ترتیب در رده‌های اول تا سوم هستند.
کد خبر : 114281

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سید حمید کلانتری در نسشت خبری امروز خود که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، با بیان اینکه در هفته تعاون امسال 588 طرح به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: اکنون سرانه اشتغال هر تعاونی 35 نفر است.


وی تصریح کرد: هم اکنون ١٨ درصد تولید گوشت کشور، ٢ درصد تولید مرغ، ١٩ درصد تولید باغی،٩٠ درصد صید ماهی و 65 درصد تولید میگو بر عهده ٩٩ هزار تعاونی کشور است.


کلانتری اظهار کرد: اکنون میزان صادرات تعاونی‌های کشور ١.٧ میلیارد دلار است که این آمار در سال جاری به 3 میلیارد دلار می‌رسد.


معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره صادرات تعاونی‌های مرزنشین نیز بیان کرد: این تعاونی‌ها سالانه 400 میلیون دلار صادرات دارند که امسال این شاخص به 600 میلیون دلار افزایش می‌یابد.


کلانتری اظهار کرد: تعاونی‌های تاسیس شده در دولت تدبیر و امید ٢٢١ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند و 264 هزار نفر عضو آنها هستند.


وی ابراز کرد: طرحی برای اشتغال در بخش تعاون تهیه کرده‌ایم که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دست بررسی است.


کلانتری تامین اعتبار برای طرح‌های یاد شده را 25 هزار میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: توسعه تعاونی‌ها در راستای اجرای طرح تکاپو است که از سوی معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته