دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 14:39

فرانسه خواستار آتش‌بس فوری در حلب شد

رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنانی بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در حلب تاکید کرد و گفت که فرانسه در راستای مبارزه با تروریسم، به همکاری خود با کشورهای اروپایی ادامه می‌دهد.
کد خبر : 114272

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای‌نیوز عربی، فرانسوا اولاند با متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در حلب شد.


وی با بیان اینکه طرف‌های بین‌المللی باید مسئولیت خود را در قبال اوضاع سوریه دریابند، گفت: «فرانسه در راستای مبارزه با تروریسم، به همکاری خود با کشورهای اروپایی ادامه می‌دهد.»


اولاند با اشاره به گزارش کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره مسئول حملات شیمیایی در سوریه مدعی شد که سازمان ملل متحد اثبات کرده است نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. وی با این استدلال گفت: «اقدام سوریه نباید بدون مجازات بماند و از شورای امنیت می‌خواهم مسئولیت خود در این زمینه را درک کند.»


وی همچنین تاکید کرد که روسیه شریک سوریه در بمباران افراد مسلح و غیرنظامیان است.


اولاند اوضاع کنونی برای مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین را نامناسب خواند و تاکید کرد که فرانسه از کشورهایی است که از تنش در لیبی خسارت دیده است.


رئیس‌جمهوری فرانسه درباره مذاکرات ژنو گفت: «در تماسی که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه داشتم تاکید کردم که امکان ازسرگیری مذاکرات در ماه اکتبر (آبان) وجود دارد.»


وی درباره گسترش داعش در منطقه تصریح کرد: «داعش در حال عقب‌نشینی از مواضع خود در عراق و سوریه است ولی بعید نیست دامنه نفوذ خود را تا دیگر کشورها بگستراند.»






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب