دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 11:50
از طرف خانواده مرحوم دکتر کاظم معمارضیاء

500 جلد کتاب پیشکسوت معماری کشور به دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اهدا شد

خانواده مرحوم دکتر کاظم معمارضیاء پیشکسوت معماری کشور در شیراز، کتاب‌های معماری و شهرسازی کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اهدا کردند.
کد خبر : 114169

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، در اقدامی نیکوکارانه و برای حفظ یاد و خاطره دکتر کاظم معمارضیاء، تعداد 500 جلد کتاب از کتاب‌های معماری و شهرسازی کتابخانه شخصی وی در مراسمی در سالن دکتر معمارضیاء که پیشتر به نام این استاد گرانقدر نامگذاری شده بود با حضور دکتر حمزه سارویی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دکتر علیرضا بنیادی رئیس دانشکده هنر و معماری واحد شیراز و جمعی از مسئولان و اعضای هیأت علمی دانشگاه و خانواده این استاد برجسته به کتابخانه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اهدا شد.


سارویی در این برنامه به بیان ویژگی‌های شخصیتی و علمی دکتر معمارضیاء پرداخت و از اقدام ارزشمند خانواده ایشان برای اهدای کتاب‌های معماری و شهرسازی به دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تجلیل کرد.


دکتر طاهره نصر عضو هیأت علمی دانشگاه و عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز با تأکید بر جایگاه ویژه اخلاقی دکتر معمارضیاء، حضور دانشجویان سابق وی را در سازمان‌ها و ادارات مختلف استان، نشانگر توان علمی ایشان دانست و با بیان اینکه جامعه مهندسی کشور، مرحوم دکتر معمارضیاء را شخصیت نام آشنایی می‌دانند و از او به نیکی یاد می‌کنند، اقدام اهدای کتابخانه شخصی ایشان را ارج نهاده و ابراز امیدواری کرد که دانشجویان امروز بتوانند ادامه دهنده راهش باشند.


حجت‌الاسلام عبدالرسول خسروبیگ مدیر فرهنگی واحد شیراز نیز با بیان خصوصیات اخلاقی دکتر معمارضیاء، از وی به عنوان انسانی اخلاق‌مدار نام برد و آمرزش و علو درجات را برای روح آن مرحوم آرزو کرد.


رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با قدردانی از زحمات و تلاش مرحوم دکتر معمارضیاء در سال‌های تدریس در دانشگاه علاوه بر بیان مطالبی درباره شخصیت علمی و مهندسی او از خانواده استاد تشکر کرد.


پایان بخش این مراسم اهدای لوحی از سوی دکتر علیرضا بنیادی رئیس دانشکده هنر و معماری واحد شیراز به خانواده مرحوم استاد برجسته دکتر کاظم معمارضیاء بود.


به گزارش آنا، از سوابق مرحوم دکتر کاظم معمارضیاء، می‌توان عضویت هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، نایب رئیس سابق و عضو سابق هیات‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس، عضو گروه تخصصی معماری در استان و عضو شورای مرکزی و ریاست گروه تخصصی معماری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را نام برد.


معمارضیاء چهارشنبه 19 خرداد سال جاری براثر سکته مغزی در بیمارستان نمازی شیراز دار فانی را وداع گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته