دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1395 - 08:30

اولین گام شاگردان کی‌روش/ پیش به سوی روسیه

تیم ملی فوتبال کشورمان در حساس‌ترین بازی گروه A دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه به دنبال 3 امتیاز خانگی است.
کد خبر : 114150

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، شمارش معکوس برای برگزاری نخستین دیدار تیم ملی فوتبال در دور دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی آغاز شده است. شاگردان کی‌روش ساعت 21 فردا پنج‌شنبه برابر تیم ملی قطر به میدان می‌روند. حریفی که همواره در مصاف با ایران فوتبال را به خارج از مستطیل سبز برده و تلاش کرده نتیجه مسابقه را خارج از زمین تعیین کند. به همین خاطر اولین دیدار تیم ملی ایران می‌تواند مهم‌ترین بازی نیز تلقی شود چرا که 3 امتیاز اول انگیزه‌ ملی‌پوشان را برای حضور در روسیه به شدت افزایش می‌دهد.


تیم ملی کشورمان که در دور نخست مسابقات جام جهانی توانست از 8 دیدار خود 20 امتیاز به دست آورد و به عنوان تیم نخست به مرحله دوم رقابت‌ها آمده است، حالا در نخستین بازی خود برابر حریفی بازی دارد که همواره مانع آن شده تا یک بازی بی‌حاشیه برکزار شود. این موضوع دردیدارهای قبلی ایران وجود داشته و ملی‌پوشان فوتبال ایران نتوانسته‌اند به راحتی مقابل قطر نتیجه بگیرند. هر چند پس از آمدن کارلوس کی‌روش تیم ملی بازی‌های کم حاشیه‌تری را برابر این حریف عربی انجام داده است. سرمربی پرتغالی تیم ملی به خوبی موفق شده حواشی را از شاگردانش دور کند. او با تسلط خوبی که بر روی بازیکنان تیم ملی داشته اجازه نداده که قطری‌ها بازی را از جریان طبیعی خارج کنند.


4 سال پیش شاگردان کی‌روش با پیروزی در خانه قطر گام اصلی صعود به جام جهانی را برداشتند و با 2 پیروزی برابر لبنان و کره‌جنوبی در سئول جواز حضور در برزیل را به دست آورد. سال گذشته نیز در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم ملی ایران موفق شد قطر را در استرالیا مغلوب کند. پیروزی در 2 دیدار آخر این امید را به فوتبال‌دوستان ایرانی داده است تا یک بار دیگر عنابی‌پوشان خلیج‌فارس مغلوب یوزپلنگ‌های ایرانی شود.


قطری‌ها به دنبال 3 امتیاز


خوزه دنیل کارینو سرمربی جدید تیم ملی قطر با وجود آنکه رزومه بسیار قوی در امر مربیگری ندارد و بیشتر در کشور خودش اروگوئه و کشورهای آمریکای جنوبی به مربیگری پرداخته است اما در سال‌های اخیر مربیگری در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را آغاز کرده است. این مربی جوان و نوگرا به خوبی اندیشه‌های تماما تدافعی بازیکنان قطر را تغییر داده و اندیشه‌های هجومی خوبی را به آنها انتقال داده است. «کارینو» در صحبت‌های خود پیش از ورود به ایران اعلام کرده که از تیم ملی کشورمان نمی‌ترسد. او سطح آمادگی بازیکنان تیمش را مطلوب دانسته و اعلام کرده در بازی‌های دوستانه‌ای که قطری‌ها انجام داده‌اند از شاگردانش رضایت کامل را دارد. «کارینو» هدف تیمش را کسب 3 امتیاز دانسته و گفته تساوی هم نتیجه بدی برای قطری‌ها نیست. وی که تیم ملی ایران را به خوبی آنالیز کرده قوای بدنی شاگردان کی‌روش را از تمامی تیم‌های گروه بالاتر دانسته و تاکید کرده راه مقابله با این مسئله را بلد است.


قطر در گروه C توانست با 7 پیروزی به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی راه پیدا کند. پیروزی 15 بر صفر شاگردان کارینو مقابل بوتان یکی از عجیب‌ترین نتایج دور مقدماتی جام‌جهانی روسیه در قاره آسیا بود. آنها در آخرین بازی به چین که سه‌شنبه هفته آینده تیم ملی با آن بازی دارد، 2 بر صفر باختند. هرچند آن بازی حکم دیدار تدارکاتی داشت و صدرنشینی عنابی‌پوشان در گروه C مسجل شده بود.


برنامه دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی روسیه در قاره آسیا به وقت ایران


گروه A


* کره‌جنوبی - چین 14:00


* ازبکستان - سوریه 14:00


* ایران - قطر 21:00


گروه B


* ژاپن - امارات 14:00


* استرالیا - عراق 14:00


* عربستان - تایلند 14:00


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب