دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 10:20
در گفت‌وگو با آنا

پیروانی: تیم‌های مدعی در گروه ایران قراردارند/ باور صعود به جام‌جهانی را داریم

سرمربی تیم جوانان فوتبال ایران گفت: سعی کردیم بر روی ذهنیت ملی‌پوشان ایران کار کنیم و به آنها یادآوری کنیم که نه حریفان را دست‌کم بگیرند و نه آنها را شکست‌ناپذیر بدانند.
کد خبر : 114080

امیرحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در رابطه با برنامه‌های تیم جوانان تا شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: «ما از سوم شهریور ماه اردوی خود را در رامسر شروع کردیم و اردوی یک هفته‌ای ما چهارشنبه گذشته به پایان رسید. خودمان را برای تورنمنت چین آماده کرده‌ایم که با حضور تیم‌های ملی مکزیک، چین و قزاقستان است.»


وی افزود: «قصد داریم برای آنکه شبیه سازی مناسبی از حریفان خود در رقابت‌های انتخابی بحرین داشته باشیم هفته اول مهرماه در کیش دو بازی تدارکاتی با تیم‌های عراق و تاجیکستان انجام دهیم. بعد از آن هم عازم بحرین می‌شویم تا در مسابقات انتخابی جام‌جهانی جوانان شرکت کنیم. در روز 23 مهرماه با تیم قطر بازی داریم، 26 مهرماه به مصاف ژاپن می‌رویم و و در تاریخ 29 مهر نیز با یمن دیدار خواهیم داشت. از هر گروه 2 تیم به مرحله بعد صعود می‌کند که امیدوارم ما بتوانیم یکی از تیم‌های حاضر در مرحله دوم رقابت‌ها باشیم.»


سرمربی تیم جوانان در رابطه با میزان هماهنگی ملی‌پوشان جوان ایران گفت: «ما به لحاظ تاکتیکی توانسته‌ایم بازیکنان را به مرحله‌ای برسانیم که آماده باشند. خود بازیکنان نیز به شناخت خوبی از یکدیگر رسید‌ه‌اند. ما هم آشنایی کاملی به توانایی بچه‌ها پیدا کرده‌ایم و سعی کردیم آنها را به مرحله‌ای برسانیم که از حداکثر قابلیت‌هایی که دارند درون زمین استفاده کنند. تنها دغدغه ما انجام بازی‌های تدارکاتی بود که امیدوارم تورنمنت چین و دیدارهای تدارکاتی که در جزیره کیش انجام می‌دهیم بازیکنان را به آمادگی مطلوبی برساند تا ان‌شاءالله بتوانیم با قدرت در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کنیم.»


پیروانی درباره حریفان جوانان ایران در انتخابی جام جهانی و اینکه چقدر شانس صعود به دور بعدی رقابت‌ها را داریم،‌ بیان داشت: «خوب گروه ما با توجه به اینکه در قرعه‌کشی مسابقات ما در سید 4 قرار گرفتیم،‌ گروه نسبتا دشواری است. قطر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی روی تیم‌های پایه خود کرده است. ژاپن که همواره یکی از مدعیان صعود به جام‌جهانی جوانان بوده و یمن هم در دور گذشته مسابقات موفق شد،‌ ما را شکست دهد. با توجه به اینکه هر 3 تیم مدعی هستند،‌ ما اگر بتوانیم با برنامه عمل کنیم، به احتمال فراوان از گروه خود صعود می‌کنیم. اگر موفق به صعود شویم در دورهای بعدی کارمان آسانتر است و شانس حضور در جام جهانی جوانان ما بیشتر می‌شود.»


پیروانی در واکنش به این مسئله که شرایط روحی و روانی تیم جوانان ایران چگونه است، عنوان کرد: «بچه‌ها انگیزه بسیار خوبی دارند. آنها به این خودباوری رسیده‌اند که تیم جوانان توانایی حضور در جام‌جهانی را پس از سال‌ها دارد. ما هم سعی کردیم بر روی ذهنیت ملی‌پوشان ایران کار و به آنها یادآوری کنیم که نه حریفان را دست‌کم بگیرند و نه آنها را شکست‌ناپذیر بدانند. بچه‌ها باور این را دارند که می‌توانند به جام‌جهانی بروند و امیدوارم که مشکل خاصی برای صعود نداشته باشیم.»


او خاطرنشان کرد: «سعی خواهیم کرد تا در رقابت‌‌های بحرین به گونه‌ای با حریفان بازی کنیم که آنها تحت‌تاثیر بازی ما قرار بگیرند و اجازه ندهیم برنامه‌های تاکتیکی رقبا بر ما مسلط شود. حریفان را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد تا بازی‌های برتری ارائه دهیم و از فرصت‌هایی که داریم، استفاده ببریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته