دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 00:30
درگفت وگو با آنا

درخشان: کی‌روش چند شیوه برای شکست قطر دارد/ تیم ملی به یک بازیکن متکی نیست

کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم ملی قطر قطعا برنامه مناسبی برای استفاده از ضد حملات دارد.
کد خبر : 114067

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دیدار تیم ملی ایران با قطر گفت: «در مقدماتی جام جهانی با توجه به گروهی بودن مسابقات و اینکه تیم ها باید به صورت رفت و برگشت در خانه همدیگر بازی کنند، اولین قدم مهم ترین قدم است. قطر دیگر آن تیم ضعیف نیست که بتوان به راحتی از سد آن عبور کرد و ما کار سختی برابر این تیم داریم.»


وی ادامه داد: «در گذشته تیمی مثل قطر برابر ما با دفاع صرف و ماندن در زمین خود سعی می کرد با یک امتیاز به خانه برگردد اما حالا فوتبال قطر متفاوت شده است. آنها با سرمایه گذاری مناسبی که بر روی تیم های پایه خود انجام دادند، به خوبی خود را تقویت کردند و قطعا برنامه دارند تا در تهران 3 امتیاز را هم بگیرند. باید با این تیم کاملا هشیار بازی کرد. ما نیاز داریم که به گل برسیم و اگر این اتفاق در نیمه اول رخ بدهد، احتمال پیروزی ما بسیار زیاد است.»


کارشناس فوتبال ایران با اشاره به این موضوع که قطر در جام ملت های آسیا به ایران باخته، یادآور شد: «ایران در مقدماتی جام جهانی برزیل 2 بار در تهران مقابل قطر متوقف شد، اما این تیم را در خانه اش شکست داد. سال گذشته هم در استرالیا این تیم را مغلوب کردیم. این موضوع نشان می دهد که قطری ها وقتی بازی دفاعی را ارائه می دهند، می توانند از ما امتیاز بگیرند چرا که در خارج از ایران که رو به بازی دفاعی نیاوردند، به ما باختند. بنابراین ما باید با شیوه ای بازی کنیم که بتوانیم این تیم را در بازی اول شکست دهیم و با امید بیشتری به دیدار چین برویم.»


درخشان در مورد اینکه شاگردان کی روش با چه شیوه ای می توانند از سد قطر عبور کنند، بیان داشت: «با توجه به پیشرفتی که قطر در فوتبال داشته نمی توان بی محابا روی دروازه این تیم حمله کرد. آنها قطعا برنامه مناسبی برای استفاده از ضد حملات دارند. با شناختی که من از کارلوس کی روش دارم او از شاگردانش می خواهد که پس از شناسایی نقاط ضعف قطر به دروازه ان تیم حمله کنند. کی روش چند شیوه بازی را با شاگردانش تمرین خواهد کرد تا در روز بازی با توجه به سیستمی که قطری ها بازی خواهند کرد، دروازه این تیم را باز کرد.»


او افزود: «ما مهره های خوبی در تیم ملی داریم که می توانند تاثیرگذار باشند و یک بار دیگر دروازه قطر را بازکنند. در حال حاضر بازیکنانی نظیر سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در شرایط بسیار خوبی به سر می برند و می توانند گره گشای تیم ملی در روز پنج شنبه باشند. البته تیم ملی به یک بازیکن متکی نیست. در ضمن ما از حمایت هواداران خود نیز بهره می بریم که در روز بازی به بازیکنان تیم ملی کمک زیادی خواهد کرد.»


درخشان درباره دیدار با تیم چین نیز بیان داشت: «چینی ها هزینه زیادی در فوتبال کرده اند و بازیکنان صاحب نامی را با پرداخت دستمزدهای بالا به خدمت گرفته اند. کار از بازی با قطر دشوارتر است و باید مراقب سرعت تیم حریف به خصوص در نفوذهای انفجاری مهاجمان آنها باشیم. اگر با برنامه بازی کنیم احتمال پیروزی در خاک چین وجود دارد اما نباید این نکته را فراموش کنیم که اگر به یک امتیاز هم برسیم، گام رو به جلویی را برداشته ایم، به شرطی که در بازی با قطر موفق به کسب 3 امتیاز شویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته