دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1395 - 16:12

پردیسی‌ها مسکن‌مهرنشین می‌شوند؟

هر چند دولت عزم خود را برای بستن پرونده مسکن‌مهر جذب کرده و قصد دارد تا پایان سال 95تمامی پروژه‌ها را به اتمام برساند اما آن طور که به نظر می‌رسد مسکن‌مهر پردیس از این قاعده مستثنی است.
کد خبر : 113990

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مسکن‌مهر همواره میهمان ناخوانده دولت یازدهم عنوان می‌‌شود اما اگر از حاشیه‌های این طرح عبور کنیم، وزیر راه و شهرسازی بارها بر اتمام این پروژه به علت بلاتکلیفی مردم تاکید کرده است.


با این حال سرعت اتمام پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس نسبت به سایر شهرهای جدید کندتر پیش رفته و علت آن نیز تفاوت زمان‌بندی آغاز طرح‌ها است که پردیس در بازه زمانی دیرتری نسبت به سایر طرح‌ها شروع شده است.


اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن‌مهر اعلام کرده که در صورت تکمیل آورده‌های مردمی، مسکن‌مهر پردیس نیز امسال به اتمام می‌رسد اما با توجه به تاخیرهای صورت گرفته در افتتاح پروژه‌های برخی از فازها، متقاضیان مسکن‌مهر این شهر چندان به تحویل به‌موقع واحدهای خود امیدوار نیستند.


این در حالی است که تعدادی از واحدهای مسکن‌مهر نیز اکنون به علت وصل نبودن انشعابات آب و برق یا فاضلاب بلاتکلیف مانده‌اند در حالی که به گفته امید محمدی، مدیرکل دفتر مسکن‌مهر بنیاد مسکن، هزینه انشعابات پرداخت شده اما تاخیر از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند وزارت نیرو صورت گرفته استد.


با این همه به نظر می‌رسد مقامات وزارت راه هم از بلاتکلیفی مسکن‌مهر خسته شده‌اند و سعی دارند تا تمامی راه‌ها را برای کمک به این پروژه امتحان کنند. در همین راستا امروز قراردادی یک میلیارد تومانی به عنوان اولین تجربه کشور در بخش مدیریت دارایی‌‌ها برای تأمین خدمات شهر پردیس میان شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن منعقد شده است که قرار است در این پروژه به روش نوین تأمین اعتبار صورت گیرد.


محمدهاشم بت‌شکن، مدیرعامل بانک مسکن محدودیت بودجه را به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات در پروژه‌های عمرانی کشور دانسته و آن‌طور که گفته است این قرارداد نه تنها صرفا متکی به منابع بودجه‌ای نیست، از طرف دیگر به منابع تسهیلاتی بانک‌ها نیز متکی نیست و راهکاری جدید برای همه سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود.


از سوی دیگر، قول مشروط مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس برای تحویل واحدهای باقیمانده تا پایان سال نیز می‌تواند متقاضیان مسکن‌مهر پردیس را دلگرم‌ کند.


هر چند سعید غفوری تکمیل آورده‌های مردمی را شرط اصلی انجام افتتاح‌های منظم اعلام کرده و قول داده است در صورت همکاری مردم تا پایان سال ۹۵ در تمامی فازهای این شهر افتتاح انجام و واحدهای زیادی را به صاحبان‌شان تحویل داده شود.


حدود 82 هزار واحد مسکن‌مهر در پردیس وجود دارد که ساخت 43 هزار واحد به اتمام رسیده است و از این تعداد زمینه تامین آب و برق 35 هزار واحد نیز فراهم شده است. همچنین در هفته دولت تعدادی از واحدهای مسکونی فازهای 3، 5، 8،9 و 11 افتتاح شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته