دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 14:25

امضای تفاهم‌نامه پشتیبانی اورژانس و هلال احمر از عملیات یکدیگر

مرکز اورژانس ۱۱۵ و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به منظور هم افزایی، هماهنگی، همکاری و پشتیبانی از عملیات یکدیگر در سوانح و حوادث به ویژه در ایام نوروز تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 11395

به گزارش گروه اجتماعی آنا، این تفاهمنامه به منظور کاهش زمان پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح، پوشش نقاط کور عملیاتی با استفاده از روش همپوشانی عملیاتی به صورت استقرار موقت در مسیرهای فاقد پوشش، استفاده از بالگردهای جمعیت هلال احمر جهت پوشش حوادث و سوانح با استقرار تیم‌های پزشکی اورژانس در بالگردهای هلال احمر براساس قوانین داخلی جمعیت هلال احمر و ایجاد درمانگاه‌های مشترک در مبادی ورودی و خروجی پر رفت و آمد، ترمینال‌های مسافربری و محل‌های تجمع مسافران نوروزی بین این دو دستگاه منعقد شده است.


براساس این تفاهمنامه به منظور پاسخ‌گویی مناسب و فوری به فوریت‌های پزشکی و اعزام همزمان تیم‌های امدادی به محل حادثه، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر متعهد شده است تماس‌های فوریت‌های پزشکی برقرار شده با شماره امدادی هلال احمر را به دیسپیج اورژانس ارجاع دهد.


همچنین سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر براساس این تفاهمنامه متعهد شده است از تیم‌های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ در حوادث پرتلفات پشتیبانی کند و در عملیات تریاژ و تخلیه مجروحان زیر نظر اورژانس ۱۱۵ مشارکت نموده و با دیپسیج اورژانس هماهنگی کامل داشته باشد.


براساس این گزارش اورژانس نیز متعهد شده است جهت استقرار تیم های هلال احمر در پایگاه‌های اورژانس همکاری کند و ضمن تامین نیروی تخصصی جهت پشتیبانی تخصصی از فعالیت‌های هلال احمر همکاری کنند.


این تفاهمنامه در اواخر اسفند سال گذشته به امضای امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته