دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1395 - 17:01
امام جمعه روانسر مطرح کرد:

ساماندهی معضلات فرهنگی با امکانات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

امام جمعه روانسر بیشترین ریشه آسیب های موجود در این منطقه را در مسایل فرهنگی دانست.
کد خبر : 113944

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ماموستا ملاعبدالله غفوری در دیدار و گفت‌وگو با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز روانسر به مناسبت بزرگداشت هفته دولت گفت: «با مهیا کردن امکانات علمی و پژوهشی برای جوانان در این برهه حساس می‌توان این معضلات را سامان داد و این اقدام برای جوانان بهترین عمل است.


امام جمعه روانسر تصریح کرد:‌ «اگر دانشگاه آزاد اسلامی مرکز روانسر منادی این حرکت شود، می‌تواند تأثیر بسزایی در فرایند از بین بردن معضلات موجود در منطقه اورامانات و آگاهی جوانان این دیار داشته باشد.»


وی با تشکر از فعالیت‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «الحمدلله وضعیت مرکز روانسر از زمان راه اندازی آن پیشرفت خوبی داشته است. این جانب در چند روز گذشته بصورت سرزده از مجموعه و محوطه دانشگاه آزاد اسلامی روانسر دیدن کردم وقتی از بیرون این مجموعه دانشگاهی را نگاه کردم، این مرکز دانشگاهی را یک دانشگاه وجیه دیدم و پیشرفت آن را کاملا احساس کردم و از کارهای عمرانی و رفاهی که در محوطه دانشگاه انجام شده است کمال تشکر را دارم و به مرکز روانسر که نقطه امید منطقه اورامانات است، افتخار می‌کنم.»


امام جمعه روانسر با بیان اینکه از چهره دانشجویان این موضوع استنباط می‌شود که نیروهای توانمند و دارای انگیزه خوب برای خدمت به کشور هستند، افزود: «این گروه می‌توانند در آینده مایه افتخار کشور و آینده‌سازان ایران اسلامی باشند. بنابراین لازم است مسئولان به این قشر توجه بیشتری کرده و برای اشتغال آنان برنامه ریزی داشته باشند.»


غفوری بیان کرد: «مدارس علوم دینی هم باید در کنار دانشگاه‌ها برای بهبود وضعیت موجود جامعه نقش‌آفرینی داشته باشند. هر جا به دین بیشتر اهمیت دهند وضعیت آنجا بهتر و آبادتر است.»


وی حضور روحانیت در بین جوانان دانشجو و توجه به حساسیت‌های مردم منطقه نظیر حجاب و عفاف، جذب نیروهای مؤمن و متعهد در دو بخش تدریس و کارمندی را از جمله نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی مرکز روانسر دانست و از مسئولان شهرستان خواستار توجه بیشتر به تکمیل پروژه های عمرانی و آبادی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مرکز روانسر شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز روانسر هم به بیان گزارشی از فعالیت های سال جاری و برنامه‌های انجام شده در سه سال اخیر پرداخت.


دکتر فرهاد مرادی توسعه رشته‌ها، دایر کردن رشته هایی در مقطع کارشناسی، جذب هر چه بیشتر کارکنان بومی (اکنون 90 درصد کارکنان بومی منطقه اورامانات هستند)، استفاده از مدرسین بومی منطقه برای تدریس، فضاسازی محوطه دانشگاه، ایجاد کانون های دانشجویی در دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست های بصیرتی، موفقیت های ورزشی و علمی در سطح استان را یادآور شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته