دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1395 - 15:38
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تأکید کرد

ضرورت ایجاد تشکل های مردم نهاد زنان نخبه در کشور

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، شناسایی زنان نخبه، پیگیری تحقق عدالت جنسیتی در آموزش واشتغال، دسترسی به امکانات برای اوقات فراغت، امکانات ورزشی، حضوردر رقابت‌های جهانی و برخورداری از مدیریت های ویژه را از سیاست های دولت تدبیر و امید برشمرد.
کد خبر : 113926

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت کشور؛ فهیمه فرهمندپور همزمان با هفته دولت در سفر به استان اردبیل و در نشست با زنان نخبه استان گفت: در دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی به زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی داده شده و هم اکنون هم ٤٥ برنامه آموزشی برای بیش از ٢هزار نفر از بانوان دردست داریم تا بتوانیم از این طریق توان علمی آنان را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به نخبه پروری زنان در کشور گفت: نخبگی زنان تنها حضور مستقیم درعرصه علمی نیست بلکه مادرانی هم که علاوه برکسب مدارج علمی فرزندان نخبه را پرورش و به جامعه تحویل داده‌اند، باید مورد توجه قرارگیرند. نخبه کسی است که جریان ساز بوده و مسؤلیت خود در عرصه‌های مختلف را شناسایی و به آن عمل کرده است.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: نخبگان نباید منتظر بمانند که دولت و یا بنیاد نخبگان کاری را برایشان انجام دهند بلکه باید خودشان بهترین راه حل رادر هر شرایط پیداکنند.


وی افزود: راهبری و پرچمداری یکی ازویژگی‌های افراد نخبه است، به این معنا نخبگان باید بتوانند با توسعه تشکل‌های صنفی، ساماندهی گروه‌های دیگر را برعهده گیرند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: زنان نخبه باید جریان ساز باشند و نباید منتظر باشند که دیگران جریانی بسازند و آنها دنباله روی جریان باشند.
فرهمندپور با اشاره به واگذاری برخی مدیریت‌ها به زنان در دولت تدبیر و امید گفت: در این دولت حدود سه هزار زن مدیر و مسؤل در استان‌ها شناسایی شده و استان اردبیل هم یکی ازاستان‌هایی است که شرایط بسیار خوبی در مقایسه با بسیاری دیگر از استان‌ها را در این خصوص دارد.
دراین مراسم از ٢٢ زن نخبه سرآمد منتخب از میان حدود 140 خانمی که سوابق علمی و اجرایی خود را برای بنیاد نخبگان ارسال کرده بودند، تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته