دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1395 - 14:35

نامه خبرنگاران به رئیس مجلس در اعتراض به ضرب و شتم یک خبرنگار از سوی نماینده ارومیه

در پی ضرب و شتم خبرنگار روزنامه ایران توسط نماینده ارومیه، خبرنگاران و روزنامه نگاران در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار برخورد با نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه شدند.
کد خبر : 113925

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا ، حدود 200 خبرنگار و روزنامه‌نگار با نگارش نامه‌‌ای سرگشاده به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به ضرب و شتم خبرنگار پارلمانی روزنامه«ایران» از سوی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در راهروی مجلس شدند. در متن این نامه خطاب به رئیس قوه مقننه آمده است:


«همان گونه که استحضار دارید، روز یکشنبه 95/6/7 رویداد تلخ و زشتی در راهروهای مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که خبرنگاران، اصحاب رسانه و هر دیده‌ای را دردمند و آشفته کرد. نادر قاضی‌پور نماینده مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه در میانه یک گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی روزنامه «ایران» زمانی که با پرسش ساده خبرنگار درباره «تاثیر شکل گیری فراکسیون آذری زبان ها بر تقویت شکاف‌های قومیتی» روبه‌رو می‌شود، عصبانی شده و صورت او را زیر مشت‌های چپ و راست می‌گیرد؛ دستش را می‌پیچاند و دستگاه ضبط صوتش را گرفته و کشان کشان به سوی حراست مجلس می‌برد. حراست مجلس هم در اقدامی ناباورانه، از وی تعهد می‌گیرد تا دیگر درگیری ایجاد نکند و تمام فایل های ضبط شده در دستگاه ضبط صوت را پاک می‌کند. فایلی که گواهی می‌داد خبرنگار تنها سوال کرده است و آقای قاضی پور به جای جواب، با اتهام زنی با عناوینی چون «ضد انقلاب» و «ضد اسلام»، مشت‌های پیاپی حوالی صورت او کرده است. دردمندانه ترین بخش ماجرا، بی‌دفاعی خبرنگاری بوده است که در گیرو دار کتک خوردن از نماینده مجلس، برای اینکه مشکلی برای رسانه متبوعش پیش نیاید، هیچ دفاعی از خود نمی‌کند و تنها می‌پرسد «آقای قاضی پور چرا مرا می‌زنی؟» خبرنگاران، گروهی از نمایندگان و دوربین‌های مستقر در راهروهای پارلمان، شاهد این ماجرا بوده و گواه این ماجرا هستند».


این خبرنگاران در بخشی دیگر از نامه خود آورده‌اند: «در شرایطی که خوشبینانه منتظر بودیم نماینده یادشده از اقدام...خود نادم شده و حداقل عذرخواهی کند، وی فرار به جلو کرده و در گفت‌وگوهایی، کوشید کتک کاری اش را برخاسته از عرق قومی القاء کرده و با تحریک احساسات قومی، برای خود پشتیبان بتراشد.... رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، مشت به صورت احسان بداغی خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران، تنها مشت به دهان ارگان رسمی دولت نبود؛ مشت به صورت همه خبرنگارانی بود که جز پرسش، خطای دیگری ندارند.»


در خاتمه این نامه آمده است: «جناب آقای لاریجانی، بی گمان اهانت و برخورد فیزیکی از سوی هر سیاست مدار و مسئولی، از هر گرایش سیاسی، در مواجهه با هر خبرنگاری، از هر روزنامه و رسانه ای محکوم است و ما امضاکنندگان این نامه ضمن محکومیت شدید این اتفاق، از جناب‌عالی می‌خواهیم با رسیدگی دقیق و سریع این بی احترامی عظیم به ساحت خبرنگاری در «خانه ملت» را، پیگیری نمایید».


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب