دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 13:43

سارا گَدون در «خشم» فیلیپ راث می‌سوزد

سارا گَدون بازیگر «دراکولای ناگفته» به پروژه اقتباس از رمان «خشم» فیلیپ راث، نویسنده طراز اول آمریکایی می‌پیوندد.
کد خبر : 11385

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «خشم» (Indignation) قرار است اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند جیمز شاموس فیلم‌نامه‌نویس باشد که در اغلب آثار آنگ لی، از جمله «توفان یخ»، «هالک» و «ببر خیزان، اژدهای پنهان» به عنوان نویسنده فیلم‌نامه همکاری کرده است.


به گزارش ددلاین، سارا گَدون بازیگر کانادایی «دراکولای ناگفته» «دشمن» و «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» به پروژه «خشم» پیوسته که اقتباسی است از رمان فیلیپ راث، نویسنده مشهور آمریکایی که نام او در سال‌های اخیر به عنوان یکی از بخت‌های دریافت جایزه نوبل ادبی مطرح است.


سارا گَدون در فیلم «خشم» نقش مقابل لوگان لرمن، بازیگر «خشم» (Fury محصول 2014 به کارگردانی دیوید آیر) ، «مزایای خجالتی بودن» و «پرسی جکسن» را بر عهده دارد. داستان «خشم» (Indignation) فیلیپ راث در نیوجرسی سال 1951 می‌گذرد و ماجرای پا به بزرگسالی نهادن پسر نوجوانی به نام مارکوس (لوگان لرمن) را روایت می‌کند که شرایط پر تنش زندگی او با مسائل سیاسی-اجتماعی با جنگ آمریکا و کره تشدید شده است. سارا گَدون در این فیلم نقش شخصیتی به نان الویا هاتن را ایفا می‌کند که مدتی در یک آسایشگاه روانی به سر برده است.


سارا گَدون متولد 1987 در تورنتو کانادا، از یازده سالگی با بازی در سریال‌های تلویزیونی «نیکیتا» و «تو از تاریکی می‌ترسی؟» وارد حرفه بازیگری شده و علاوه بر فهرست بلند بالایی از آثار تلویزیونی در فیلم‌های سینمایی همچون «خانه رؤیا»، «چه می شود اگر»، «دشمن»، «بِل»، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2»، «نقشه‌هایی برای ستارگان» و «دراکولای ناگفته» بازی کرده است و به زودی فیلم‌های «شاه دختر» ساخته میکا کوریسماکی، «نهمین زندگی لویی دراکز» و «گردش یک شب سلطنتی» به کارگردانی جولین جرولد با بازی او به روی پرده خواهد آمد.


رمان «خشم» فیلیپ راث را انتشارات نیلوفر در سال 1388 با ترجمه فریدون مجلسی منتشر کرده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: خشم سینمای جهان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته