دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 13:38
معاون وزیر تعاون خبر داد

توسعه تعاونی‌های روستایی و دهیاران در دستور کار دولت

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه تعاونی‌های روستایی و استانی از محوری‌ترین برنامه وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۴ است.
کد خبر : 11384

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، حمید کلانتری با اشاره به 7راهبرد برای توسعه تعاون افزود: اصلاح نگاه تعاون در بین مسئولان و دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران که نگاه جامع‌تری به تعاونی‌ هم در فقرزدایی و هم ایجاد اشتغال و حوزه عدالت اجتماعی داشته باشند، مسئله‌ای است که در دستور کار داریم.


وی تصریح کرد: اگر به تعاونی‌ها با نگاه مثبت و جامع توجه شود می‌تواند ظرفیت بزرگ اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد که این موضوع از طریق صداوسیما و رسانه‌ها تبیین خواهیم کرد.


کلانتری شکل‌گیری تعاونی استانی را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت در سال 94 عنوان کرد و ادامه داد: ما می‌توانیم این تعاونی‌ها را با مشارکت نیروهای موثر هر شهرستان حتی به میزان نیم درصد از جمعیت آن تأسیس و این تعاونی‌ها جمعیت زیادی را درسطح شهرستان جذب کنند.


معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این تعاونی‌ها می‌توانند در اداره خدمات مختلف، اجرای طرح‌های عمرانی و مشارکت اقتصادی مسئولین شهرستان را کمک کنند و بخشی از پروژه‌های دستگاه‌های دولتی برای اجرا می‌تواند به این تعاونی‌ها واگذار شود


وی با بیان اینکه اعضای این تعاونی‌ها تعداد قابل توجهی خواهند بود، تاکید کرد: دهیاران کانون توسعه محصولات روستایی هستند و مجموع هر 20 دهیاری تشکیل یک تعاونی است که این تعاونی‌ها خدمات مشترک روستاهای تابعه را در کارهای عمرانی و توسعه ای دنبال می‌کنند.


کلانتری خاطر نشان کرد: در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ، دولت توسعه تعاونی‌های روستایی و دهیاران را در دستور کار خود قرار داده است و با توجه به نگاه ویژه دولت به مناطق محروم روستایی، تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه روستایی و شرکت‌های تعاونی دهیاران، گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه روستاها، فقرزدایی و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های روستاها خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته