دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 09:17
در ادامه پیگیری‌های خبرنگار آنا اعلام شد؛

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان: «شوخان» امسال در کنار همکلاسی‌هایش درس می‌خواند/ تقبل هزینه‌های درمانی، رفاهی، آموزشی و ایاب و ذهاب

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته شوخان امسال به مدرسه می‌رود و آموزش و پرورش تمام هزینه‌های آموزشی،‌ رفاهی، توانبخشی و ... او را متقبل شده است.
کد خبر : 113812

دکتر خلیل رنجبر، مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اقدامات انجام شده برای ادامه تحصیل شوخان، گفت: سال گذشته شوخان توسط وزیر بهداشت تحت عمل جراحی قرار گرفت، به گونه‌ای که پس از جراحی اعلام کردند که بینایی شوخان تا 30 درصد بهبود یافته است.


وی افزود: با بازگشت قدرت بینایی برای شوخان مسئولان آموزش و پرورش اقداماتی برای ادامه تحصیل این دانش آموز پیش‌بینی کردند و معلمی به منزل آنها برای تدریس شوخان اعزام می‌شد اما بعد از مدتی معلم اعلام کرد شوخان کم‌تر از 30 درصد بینایی دارد و نیازمند ادامه تحصیل در مدارس‌ با نیاز‌های ویژه(استثنایی) است.


مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در ادامه داد: برای امسال با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا شوخان در مدارس با نیازهای ویژه ثبت‌نام کند و در کنار سایر همکلاسی‌هایش ادامه تحصیل دهد بر این اساس آموزش‌های لازم به دو معلم ارائه شد تا بتوانند مهر امسال به شوخان و دو دانش‌آموز دیگر که دارای معلولیت جسمی هستند تدریس کنند و در صورت نیاز کلاس‌های جبرانی برای آنها بگذارند.


به گفته وی، شوخان دارای هوش عادی است و هیچ‌گونه مشکلی برای ادامه تحصیل ندارد.


رنجبر در ادامه یادآور شد: آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تمام هزینه‌های درمانی، تشخیصی، رفاهی، آموزشی و ایاب و ذهاب به مدرسه شوخان را تقبل کرده است، حتی در صورت نیاز هزینه‌های جراحی و بستری او را نیز پرداخت خواهد کرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداری استان یک دستگاه خودرو تحت عنوان تاکسی در اختیار پدر شوخان قرار داده است تا علاوه بر کمک به امرار معاش بتوانند در صورت نیاز و در کم‌ترین زمان به شوخان دسترسی داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته