دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1395 - 23:55
بروجردی در دیدار دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق مطرح کرد؛

حمایت ایران از برقراری صلح در عراق

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی درجهت برقراری صلح و ثبات و از بین بردن گروه های تروریستی- تکفیری درمنطقه حمایت می کند.
کد خبر : 113743

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق روزیکشنبه باعلاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت برقراری ثبات و آرامش درمنطقه افزود: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری صلح و ثبات و ازبین بردن گروه های تروریستی- تکفیری درمنطقه حمایت می کند.


بروجردی یادآور شد: توطئه طراحی شده علیه محور مقاومت در سوریه علی رغم مساعدت های مالی و تسلیحاتی آمریکا و همپیمانان غربی و منطقه ای اش، با گذشت بیش از 4 سال نتوانسته خللی درمقاومت ملت های عراق و سوریه ایجاد کند.


وی درهمین راستا گفت: ما معتقدیم که باید عراق یکپارچه باقی بماند و امروز درعمل آمریکا و همپیمانان منطقه ای آنها شکست خورده این بازی خطرناک هستند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تجلیل از مقاومت ملت ودولت عراق گفت: وظیفه انقلابی و اسلامی ما حکم می کند تا به برادران و خواهران مسلمان خود درعراق کمک کنیم و به فضل و یاری خداوند پیروزی ازآن مردم عراق است.


در ادامه این دیدار حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی با اشاره به آزادسازی مناطق تحت سیطره داعش درعراق گفت : مناطق اشغالی بسیاری درعراق از دست داعش آزاد شد و اکنون تروریست های داعش درشهر موصل و مناطق محدودی از استان الانبارهستند.


وی ضمن تشریح فعالیت های مقاومت اسلامی نجباء تأکید کرد: مقاومت اسلامی نجباء در کنار رزمندگان حزب الله لبنان در سوریه وعراق حضور دارند.


الکعبی در ادامه بر حمایت های مستقیم قطر از النصره اشاره کرد و گفت:عربستان و آمریکا با در اختیار قرار دادن موشک ها و تسلیحات نظامی مختلف از این گروه های تروریستی حمایت می کنند.


دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق در پایان سخنانش از حمایت های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مظلوم منطقه قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب