دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1395 - 13:42
رئیس کمیته امداد خبر داد

خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در سال ۹۵

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۱۲۰ هزار طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده است، تصریح کرد: امسال نیز ۱۰۰ هزار نفر از طریق اشتغال و خودکفایی توانمند می‌شوند.
کد خبر : 113603

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در دوره آموزشی دو روزه پایداری مشاغل که با حضور معاونان و روسای اشتغال استان های سراسر کشور این نهاد در ساختمان آزادی برگزار شد، با بیان اینکه بحث اشتغال و خودکفایی با فلسفه کمیته امداد گره خورده است، اظهار کرد: تمام تلاش ما در کمیته امداد استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.


فتاح با بیان اینکه 120 هزار طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 400میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده است، تصریح کرد: امسال نیز 100هزار نفر از طریق اشتغال و خودکفایی توانمند می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه 650 هزار طرح با نظارت کمیته امداد ایجاد شده است، بر لزوم ایجاد طرح‌های تولیدی به جای طرح‌های خدماتی و در اولویت قرار گرفتن آن تاکید کرد.


فتاح با بیان اینکه استعداد سنجی افراد تحت حمایت باید به صورت فنی، علمی و تخصصی انجام پذیرد و با اصالت مددجویان همخوانی داشته باشد، افزود: روحیه مددجویان با ایجاد اشتغال تقویت شده و عزت‌مندی آنان را به همراه دارد.


رئیس کمته امداد با تاکید بر اینکه تحت حمایت قرار گرفتن افراد در سال‌های متمادی، رویکرد این نهاد نیست، ادامه داد: کمیته امداد باید در ایجاد اشتغال به مثابه یک پزشک حرفه‌ای عمل کند و با استعدادسنجی دقیق و درست مددجویان نسخه مناسب همراه با توانایی افراد ارائه شود و آنان را به سمت خودکفایی هدایت کند.


فتاح با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان باید توجه لازم انجام شود، تصریح کرد: ناظران طرح‌های اشتغال باید در این زمینه نظارت لازم را بر طرح‌های اشتغال و هزینه‌کرد تسهیلات پرداختی به مددجویان داشته باشند.همچنین در ارائه وام‌های پرداختی اولویت با مددجو و فرزند مددجو باشد.


وی با تاکید بر اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد باید دارای پیوست فرهنگی باشد، یادآور شد: آموزش طرح‌های جدید و پرهیز از طرح‌های تکراری باید در دستور کار حوزه اشتغال قرار گیرد.


رئیس کمیته امداد ارتقاء و تنوع در سطح کسب و کار مددجویان را امری ضروری عنوان کرد و افزود: طرح‌های اشتغال کمیته امداد باید در جهت تولید ملی باشد و به اقتصاد ملی کشور کمک کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته