دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1395 - 12:19

نماینده میاندوآب:‌ 50 موسسه غیردولتی میلیاردها تومان پول این ملت را بدون نظارت برای خود می‌گیرند

نماینده میاندوآب با انتقاد از شرایط کنونی نظام بودجه‌ریزی گفت: در شرایطی که بیش از 5 میلیون بیکار داریم، آیا خدا را خوش می‌آید که برخی بودجه‌های غیرضروری را برای برخی سازمان‌ها اختصاص دهیم در حالی که می‌توانیم با مدیریت درست نزدیک 90 هزار میلیارد تومان استخراج کنیم و در قالب یک صندوق به معضل بیکاری اختصاص دهیم.
کد خبر : 113554

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جهانبخش محبی‌نیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه شامل فصل‌های مختلفی است که 10 امر اساسی در آن دیده شد و 252 هزار میلیارد تومان کل اعتباراتی است که برای این 10 امر در نظر گرفته شد. اول، امور مربوط به اقتصاد است که در برگیرنده فصول مختلفی از جمله انرژی، ارتباطات، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی، منابع آب، روابط کار و تعاون است که تنها در مورد آن 24 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد. آیا با این وضع می‌توان گفت به فکر بیکاری هستیم.


او افزود: نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان نیز برای آموزش و پرورش، فرهنگ و دانشگاه در نظر گرفته شده و به دستگاه‌هایی که خاص موضوع فرهنگ هستند اعطا می‌شود ولی آیا ما نتیجه‌ای از این بودجه‌ها می‌گیریم. به عنوان مثال نهادی به نام سازمان تبلیغات اسلامی 300 میلیارد تومان پول در اختیار دارد اما آیا ما به ازای این بودجه آن‌ها به تولید فرهنگ دست پیدا می‌کنیم؟ خیر، این طور نیست و متاسفانه هیچ کسی هم جرات نمی‌کند از چنین نهادی سوالی مطرح کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: متأسفم که بگویم اگر کتاب بودجه اصلاح نشود مملکت درست نمی‌شود و اگر این کتاب پالایش نشود همه حرف‌ها شعاری بیش نیست. متاسفانه فرهنگ با بودجه‌ای که هرکسی برای خود و به بهانه‌ آن دریافت می‌کند، معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا می‌ککند. متاسفانه بدتر از این‌ها جدول 17 است که نزدیک به 50 موسسه غیردولتی میلیاردها تومان پول این ملت را بدون نظارت برای خود می‌گیرند و آقازاده‌های‌شان با آن‌ها در شمال کشور به دنبال آپارتمان‌سازی هستند.


وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از در نظر گرفتن برخی بودجه‌ها بدون نظارت و ضابطه برای سازمان‌ها و اشخاص مختلف گفت: من به آقایانی که با تعبیه این بودجه‌ها توسط ما در کمیسیون تلفیق یا در سازمان مدیریت این حفره‌ها را به وجود آوردند عرض می‌کنم اگر دست از این ویژه‌خواری بر ندارند ما اسم آن‌ها را به مردم می‌گوییم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته