دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 13:34

کشته شدن یک نوجوان سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا

مقام‌های رسمی و رسانه‌های آمریکا محلی اعلام کردند که یک نوجوان سیاه‌پوست اواخر هفته در حومه شیکاگو توسط پلیس با شلیک دو گلوله کشته شده است.
کد خبر : 11348

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از رویترز، در خبری که امروز سه شنبه منتشر شد، مقام‌های رسمی آمریکا کشته شدن یک نوجوان سیاه‌پوست توسط مأموران پلیس در ایالت ایلینویز را تایید کردند.


پلیس آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جاستوس هاول» نوجوان 17ساله سیاه‌پوست به‌همراه یک نوجوان دیگر ابتدا قصد خرید یک سلاح را داشتند ولی سپس تصمیم به سرقت آن گرفتند. در پی این اقدام و در پی تماس فروشنده، پلیس منطقه برای بازداشت نوجوان سیاه‌پوست به محل اعزام شد و در زمانی که ماموران به محل حادثه رسیدند، این نوجوان سیاه‌پوست هنوز یک سلاح در دست داشته است.


مأموران پلیس پس از اینکه فرد مزبور را مورد تعقیب قرار دادند، با دو بار شلیک گلوله به «هاول» وی را به قتل رسانده‌اند.به گفته پلیس، در صحنه حادثه یک سلاح نیز توقیف شد.


رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند که «هاول» یک شهروند آمریکایی آفریقایی بوده است.


کشته شدن این نوجوان سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا در شرایطی است که تنش‌ها بر سر خشونت پلیس و رفتارهای تبعیض آمیز مأموران پلیس آمریکا همچنان رو به افزایش است.


کشته شدن چند سیاه‌پوست در آمریکا طی ماه‌های گذشته توسط مأموران پلیس سفیدپوست از جمله مایکل براون، نوجوان هجده ساله سیاه‌پوست در ایالت میسوری و فرد دیگری در نیویورک، موجب اعتراضات گسترده‌ای در این کشور شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته