دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 09:48
در گفت‌وگو با آنا؛

محصص: با هوش کی‌روش قطر را می‌بریم / قطر در ضد حمله خطرناک است

مدرس بین المللی فیفا گفت: معتقدم کی‌روش به خوبی تیم قطر را آنالیز کرده و راه های ضربه زدن به این تیم را به بازیکنانش گفته است.
کد خبر : 113434

مرتضی محصص در خصوص دیدار ایران با قطر در مقدماتی جام جهانی روسیه به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «این دیدار استارت کار کارلوس کی‌روش در دور دوم رقابت‌هاست. او مربی باهوشی است و می‌داند که چگونه شاگردانش را آماده دیدار با حریفان کند. قطعا بهترین راه که کی‌روش پیش از این از آن نتیجه گرفته تعطیلی رقابت‌های لیگ و جمع کردن بازیکنان در کنار هم است. او می داند که چگونه اندیشه های تاکتیکی خود را پیاده کند.»


او با اشاره به قدرت تیم قطر یادآور شد: «اشتباهی که خوشبختانه در تیم ملی ما دیده نمی‌شود، دست‌کم نگرفتن تمامی حریفان است. بازیکنان ما به خوبی آموخته‌اند که همه رقیبان خوب کار کرده‌اند و بهترین بازی خود را هم ارائه می‌کنند. قطر پیشرفت قابل قبولی در فوتبال داشته و تیم‌های پایه خود را به درستی هدایت کرده است. این تیم چند ملیتی دیگر متکی به بازیکن خاصی نیست و البته که شیوه دفاعی را انتخاب می‌کند و در ضدحمله‌ها بسیار خطرناک است.»


رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال راه پیروزی ایران بر قطر را در انسجام تیمی دانست و تاکید کرد: «همیشه اولین دیدارهای تورنمنت‌های مختلف سخت‌تر از دیگر بازی هاست. قطعا شروع قدرتمندانه روحیه یک تیم را بالا می‌برد و برای بازی‌های بعد نیز انگیزه را بیشتر می‌کند. معتقدم کی‌روش به خوبی تیم قطر را آنالیز کرده و راه‌های ضربه زدن به این تیم را به بازیکنانش گفته است. اگر ملی‌پوشان فوتبال ایران درون زمین متحد باشند و بدون غلط دستورات کی‌روش را عملی کنند، شکست دادن قطر بسیار محتمل است.»


محصص با اشاره به این موضوع که «کارینو» شکل فوتبالی قطر را بهتر کرده است، خاطرنشان کرد: «این سرمربی اروگوئه‌ای جوانان خوبی را به تیم ملی قطر اضافه کرده است. در برنامه بلند مدت فوتبال قطر حضور در جام جهانی 2018 مهم ترین هدف است چرا که آنها 4 سال بعد از جام جهانی 2018 روسیه میزبان جام جهانی هستند و می‌خواهند که تجربه لازم را برای حضوری بهتر کسب کنند. از این رو قطری‌ها سرمربی انتخاب کردند که بتواند این هدف را محقق کند و کارینو انتخابی حساب شده بوده است. او اندیشه های هجومی مناسبی دارد و ما باید مراقب بازیکنان این مربی در جریان مسابقه باشیم.»


مدرس بین المللی فیفا درباره اینکه کی‌روش چگونه می تواند اولین 3 امتیاز را دشت کند، بیان کرد: «کی‌روش مربی باهوشی است و حتما برنامه های خوبی را برای فتح دروازه قطر دارد. او به خوبی می داند که چگونه بار روانی مسابقه را کنترل کند و از این رو من حدس می‌زنم که ایران بتواند با انجام یک بازی هوشمندانه قطر را شکست دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته