دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 21:21

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام : دولت یازدهم کشور را از جنگی دوباره نجات داد/ جنگ ایران بهترین نمونه جنگ به پیروی از جنگ‌های پیامبر بود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت یازدهم راه را برای رفاه مجدد کشور باز کرده است و کشور را از جنگی دوباره نجات داد؛ به نظر من تحریم‌ها مقدمه‌ای بود برای جنگ و رفع آن کشور را از آن نجات داد و راه رونق و آینده روشنی را به روی کشور گشود.
کد خبر : 113419

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش دولتمردان دفاع مقدس، به نقش ویژه دولت وقت و مسئولان آن در جنگ اشاره کرد و یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم را به عنوان کلیدواژه سخنرانی خود قرائت کرد.


وی در ادامه افزود: به آیه‌ای که در ابتدای عرایض خود خواندم، باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این آیه وعده الهی است که اگر شما برای خدا عملی کنید خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد و ما در حقیقت توانستیم در جنگ مشمول این نصرت الهی شویم.


آیت‌الله هاشمی درخصوص چگونگی شیوع جنگ گفت: نیروهای آمریکایی و دشمنان ما بعد از پیروزی انقلاب دست به اقدامات متعددی علیه کشور ما زدند که همواره با شکست مواجه شد و بعد از کودتای نوژه تصمیم گرفتند به گونه غیرمنتظره علیه ما اقدام کنند و به این ترتیب جنگ علیه انقلاب و جمهوری اسلامی را به راه انداختند. در حقیقت اتکای ما در جنگ به خداوند بود و ما در راه خدا مقاومت می‌کردیم چرا که آماده جنگ نبودیم. جنگ ما تماما دفاع بود.


وی در ادامه سخنان خود به نقش امام(ره) در حفظ روحیه مردم و به صحنه آوردن آنها اشاره کرد و آن را امری فوق‌العاده و بی‌بدیل دانست.


وی در تشریح آیه مذکور و چگونگی یاری خداوند در جنگ گفت: جنگ ایران بهترین نمونه جنگ به پیروی از جنگ‌های پیامبر در صدر اسلام بود.


وی در این‌باره افزود:‌ پیامبر در صدر اسلام هیچ ساختار نظامی منسجمی برای جنگ‌ها نداشت و جنگ‌های پیامبر جنگ مردمی بود که مردم هزینه و امکانات آن را فراهم می‌کردند. این بدین معناست که جنگ در زمان پیامبر کاملا برعهده مردم بود. جنگ ما از این نظر به جنگ‌های پیامبر در صدر اسلام شبیه است؛ در جنگ ما، مردم هزینه جنگ را فراهم می‌کردند و کارگران مستمر و بی‌وقفه کار می‌کردند تا کشور سر پا بماند. تمام نیروهای مردمی از جمله روستایی‌ها، کارگران، دانشگاهیان و پزشکان در جبهه حاضر بودند.


فرمانده کل نیروهای مسلح در زمان جنگ افزود: چه نصرتی از این بالاتر وجود دارد که امروز توانسته‌ایم به پیروزی دست یابیم و سرافراز از جنگ بیرون بیاییم. اگر نصرت الهی وجود نداشت، دشمنان ما جریمه نمی‌شدند و در قطعنامه 548 نمی‌توانستیم به خواست خود دست یابیم.


آیت‌الله هاشمی در انتهای سخنان خود گفت: دولت یازدهم راه را برای رفاه مجدد کشور باز کرده است و کشور را از جنگی دوباره نجات داد؛ به نظر من تحریم‌ها مقدمه‌ای بود برای جنگ و رفع آن کشور را از آن نجات داد و راه رونق و آینده روشنی را به روی کشور گشود.


در ابتدای مراسم محسن رفیق‌دوست، یکی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و وزیر سپاه وقت به سخنرانی پرداخت و از توانایی‌های رزمندگان دفاع مقدس برای مقابله با نیروهای عراقی یاد کرد.


وی در ادامه با اشاره به گرفتن غنایم جنگی از نیروهای عراقی و توان سپاه برای مقابله با عراق و تجهیز ارتش و سپاه جمهوری اسلامی را زمینه رسیدن به خودکفایی نظامی امروز دانست.


در ادامه مراسم، دکتر ابراهیمی اصل، استاندار ایلام در دوران دفاع مقدس به نقش استانداری‌های غربی در دفاع از کشور اشاره کرد و در ادامه افزود: اعتماد نظام به استانداران جوان آن زمان جسارت آن را به ما داد که در خصوص انتخاب نخست‌وزیر جنگ با امام‌(ره) صحبت کنیم و به این ترتیب میرحسین موسوی، نخست‌وزیر 8 سال دفاع مقدس منتخب 11 استاندار کشور بود.


پس از دکتر ابراهیمی، سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: من به عنوان یک بسیجی، جهادگر، امدادگر، پزشک در جبهه‌های جنگ حضور یافتم و آنچه اینجا می‌گویم ادای دینی است به برادران همرزمم.


وی در ادامه خاطراتی از دوران دفاع مقدس و اقدامات مهم جهادسازندگی در جبهه‌های جنگ بیان کرد و همچنین افزود: مهندسی جنگ و جبهه‌ها توسط جهاد سازندگی صورت می‌گرفت و حقیقتا اعضای جهاد سازندگی سنگرسازان بی‌سنگر بودند. چراکه بی‌سلاح سینه به سینه دشمن قرار داشتند.


وی همچنین به نقش موثر جهاد سازندگی در عملیات فاو اشاره کرد.


سپس مرتضی بانک، دبیر همایش دولتمردان دفاع مقدس سخنرانی کوتاهی درخصوص نقش این دولتمردان در اداره جنگ و دفاع از کشور کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته