دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 17:54

رئیس سازمان مدارس غیردولتی: پایین بودن کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی را قبول نداریم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ایرادی را که بر پایین بودن کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی مطرح می‌کنند، قبول نداریم، زیرا 60 درصد معدل نهایی کتبی در مدارس غیردولتی بالای 17 است.
کد خبر : 113393

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرضیه گرد در همایش کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی ویژه موسسان، مدیران و کارشناسان مدارس غیردولتی استان کرمان با بیان اینکه رسیدگی به امر آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های دولت است، افزود: درآمد دولت در شش سال گذشته 80 برابر شده است که سهم آموزش و پرورش از آن 54 درصد بوده اما با توجه به کاهش در آمدهای دولت در سال‌های اخیر سهم آموزش و پرورش به 88 درصد رسیده است.


وی از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و گفت: بعضا به دلیل عام بودن آموزش و پرورش نگاه‌های غیرتخصصی به این حوزه وجود دارد و هر فردی راهکارهای غیرکارشناسی را ارائه می‌دهد.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سوءگیری‌های سیاسی نیز از سوی دیگر بر بدنه آموزش و پرورش آسیب وارد می‌کند.


گرد مشارکت در امر آموزش و پرورش را ضروری خواند و افزود: اگر دستگاه‌های مختلف برای توسعه در امر تعلیم و تربیت مشارکت نکنند با یک فاجعه بزرگ مواجه می‌شویم.


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر کجا بحث توسعه فرهنگی، اقتصاد و عمرانی وجود دارد، نگاه‌ها و توقعات به آموزش و پرورش می‌شود، پس باید حمایت‌ها و برنامه‌های ویژه نیز از آموزش و پرورش صورت گیرد.


گرد خاطرنشان کرد: ایرادی را که بر پایین بودن کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی مطرح می‌کنند، قبول نداریم، زیرا 60 درصد معدل نهایی کتبی در مدارس غیردولتی بالای 17 است.


وی یادآور شد: امسال از 15 مدرسه رتبه اول در تهران 10 مدرسه غیردولتی هستند و از میان 100 رتبه برتر نمرات نهایی دانشآموزان سال سوم متوسطه دوره دوم 62 مورد مربوط به مدارس غیردولتی است.


گرد با بیان اینکه رویکرد اصلی تاسیس مدارس غیر دولتی فرهنگی و تربیتی بوده است و امام خمینی (ره) نیز بر آن تاکید داشته اند گفت: معیار و اساس فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه مدارس غیر دولتی سند تحول بنیادین است.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از موسسان مدارس غیر دولتی گفت: حمایت از مدارس غیر دولتی را وظیفه خود می دانیم.


گرد مستندسازی صورت گرفته در مدارس غیردولتی استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در مدارس غیر دولتی ما اتفاقات و اقدامات خوبی صورت میگیرد، اما این اقدامات باید مستندسازی و اطلاع رسانی شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب