دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

نوشت‌‌افزارهای قاچاق سهم عمده‌ای از بازار را در برگرفته است

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است امروز نوشت‌ افزارهای قاچاق سهم عمده‌ای از بازار را دربرگرفته است؛ لذا نیاز جدی در حوزه ساماندهی، حمایت و نظارت بر روند تولید نوشت‌ افزارهای تولید داخل وجود دارد.
کد خبر : 113382

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خانه ملت، علیرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز نوشت‌افزارهای قاچاق سهم عمده‌ای از بازار را دربرگرفته و این موضوع زمینه بروز آسیب‌های فرهنگی را فراهم می‌کند، گفت: توزیع دفاتری که جلد آنها طرح‌های بیگانه روی آنها نقش بسته، به تضعیف فرهنگ جامعه دامن می‌زند.


نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردکنندگان محصولات فرهنگی از جمله نوشت‌افزارها نباید تنها به جنبه تجاری و سود مالی این عرصه توجه کنند، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان این سرزمین به دلیل شرایط سنی خاص به دنبال الگو هستند و نقش شخصیت‌های غربی روی نوشت‌افزارها به انتخاب الگوها کمک می‌کند و این در حالیست که هیچ تناسبی میان فرهنگ ایرانیان با فرهنگ غربی نیست.


وی با تأکید بر اینکه کودکان امروزی به دلیل ضعف در اطلاع رسانی و عدم تولید انبوه نوشت‌افزار با تصاویر اسطوره‌های ایرانی، کمتر از شخصیت افراد صاحب‌نام و الگو مطلع هستند، ادامه داد: متاسفانه سهم تولیدکنندگان داخلی نوشت‌افزار نسبت به واردات رسمی و قاچاق این محصولات کم بوده و همین امر آسیب بزرگی برای اقتصاد عرصه نوشت‌افزار است.


ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدام موثری در تولید نوشت‌افزارهای مزین به الگوها و اسطوره‌های ایرانی انجام شد و خوشبختانه طرح‌های ارائه شده با استقبال جامعه روبه‌رو شد، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود حمایت همه جانبه، این اقدام فرهنگی نتوانست به طور صحیح رشد یابد و به طور محدود در بازار عرضه شد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید از هیچ اقدامی برای حمایت از فرهنگ اصیل ایرانی دریغ کرد، خاطرنشان کرد: امروزه نیاز جدی در حوزه ساماندهی، حمایت و نظارت بر روند تولید نوشت‌افزارهای ایرانی وجود دارد و دستگاه‌های مربوط باید در این زمینه اقدام موثری انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب