دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 16:36

معاون سیاسی وزیر کشور: لایحه انتخابات الکترونیکی در حال بررسی است

قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی با تاکید بر اینکه نظام سیاسی ایران برای مردم حق انتخاب در نظر گرفته است، گفت: مردم به وسیله آرای خودشان حرف اول و آخر را در انتخابات و سیستم سیاسی ایران می‌زنند.
کد خبر : 113372

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امروز شنبه (6 مردادماه)، محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در مراسم افتتاح سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی اظهار کرد: کارشناسان وزارت کشور برای افتتاح این سامانه زحمات زیادی را کشیده‌اند تا از این طریق بخشی از نگرانی‌های متقاضیان حزب و تشکل‌های صنفی و سیاسی و همچنین اقلیت‌های دینی برطرف شود. این سامانه باعث شفاف‌سازی و سرعت‌ عمل در کار خواهد شد.


وی با تأکید بر اینکه نظام سیاسی ایران به مردم حق انتخاب داده است، افزود: در ایران اسلامی حرف آخر را مردم به وسیله انتخابات می‌زنند و هرکسی را که انتخاب کنند در سپهر سیاسی کشور قرار می‌گیرد، بنابراین تشکل‌های سیاسی و اقلیت‌های دینی در دو انتخابات سال آینده از طریق این سامانه می‌توانند در مشارکت مردم و شفاف‌سازی تأثیرگذار باشند.


مقیمی درباره لایحه انتخابات الکترونیکی تصریح کرد: کارشناسان داخل و خارج از وزارت کشور دعوت شدند و مشورت‌هایی را در این زمینه به شورای نگهبان و وزارت کشور ارائه کردند. این لایحه در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت در حال بررسی است و در آینده به صحن دولت فرستاده خواهد شد.


وی تأکید کرد: اینکه انتخابات الکترونیکی برای سال آینده اجرایی شود، بستگی به زمان بررسی کارشناسان دارد.


معاون سیاسی وزیر کشور درباره استفساریه‌ای که در مجلس شورای اسلامی طرح شده است، گفت: وزارت کشور موافقت خودش را نسبت به این طرح اعلام کرده است، اما هنوز این طرح به طور کامل به تصویب نرسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته