دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 16:26

سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی افتتاح شد

سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی امروز ـ شنبه 6 مرداد ـ با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور به مناسبت هفته دولت در وزارت کشور رونمایی شد.
کد خبر : 113361

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، این سامانه برای متقاضیانی که قصد تشکیل حزب، انجمن‌های سیاسی، اقلیت‌های دینی و صنفی را دارند، راه‌اندازی شده است. این سامانه از طریق سایت وزارت کشور قابل رؤیت است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سایت، از طریق این سامانه بدون روند بوروکراسی درخواست‌های خودشان را ثبت کنند. یکی از قابلیت‌های این سامانه سرعت عمل، شفاف‌سازی و جلوگیری از اتلاف زمان و ارائه کد رهگیری به متقاضیان برای روند اداری و ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی است.


در این مراسم محمدامین رضازاده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و امیر شجاعان رئیس مرکز فناوری وزارت کشور و کارشناسان این سامانه حضور داشتند.


محمدامین رضازاده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در سخنانی اظهار کرد: از سال گذشته 520 تشکل صنفی انجمن‌ها و کانون بازنشستگی به ثبت رسیده است. حدود 23 تشکل سیاسی و صنفی تمدید پروانه شدند، مانند خانه احزاب که در این دولت احیا شد.


وی در این‌باره اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که خانه احزاب را دولت تدبیر و امید احیا کرد و توانست تمدید پروانه شود و به فعالیت‌های سیاسی خود بپردازد.


رضازاده با بیان اینکه «17 حزب از 242 حزب در این سه سال از دولت تدبیر و امید مجوز دریافت کرده‌اند»، تصریح کرد: توسعه یکی از رویکردهای مهم در دولت یازدهم به شمار می‌آید و ما در تلاشیم که تمام تشکل‌های سیاسی، اقلیت‌های دینی و صنفی را ترسیم و به ثبت برسانیم و برای راحتی کار آنها و جلوگیری از روندهای کاغذی می‌خواهیم سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی را افتتاح کنیم.


امیر شجاعان، رئیس مرکز فناوری وزارت کشور هم در این مراسم اظهار کرد: قرار بود در راستای توسعه دولت الکترونیک یکسری فرآیندهایی را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم تا تشکل‌های سیاسی، صنفی و اقلیت‌های دینی بتوانند درخواست‌های خودشان را از طریق این سامانه به ثبت برسانند، مجوز دریافت کنند و در نتیجه بتوانند به فعالیت‌های کاری خودشان بپردازند. بنابراین افراد می‌توانند به سایت وزارت کشور مراجعه و کد رهگیری را از طریق این سامانه دریافت کنند.


خورشیدی، معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور نیز در این نشست درباره جزئیات این سامانه توضیحاتی را برای مسئولان و اهالی رسانه ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته