دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1395 - 08:01
رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌و‌گو با آنا:

حدادی برای درمان به آلمان رفته نه پناهندگی/ لیلا رجبی بی‌غیرت نیست اما در ریو ضعیف عمل کرد/ تفتیان باعث افتخار کاروان ایران شد

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: احسان حدادی مشکل آسیب دیدگی دارد و در آلمان تحت درمان است. او پس از اینکه مراحل درمانی اش را در  آلمان طی کرد به زودی به ایران برمی گردد. این صحبت ها که او دیگر قرار نیست به ایران برگردد همه شایعه است.
کد خبر : 113340

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی دوومیدانی با 10 سهمیه به المپیک ریو اعزام شد؛ اما آوردگاه آنها از ریودوژانیرو حتی یک مدال هم نبود و دوومیدانیکاران دست خالی به ایران آمدند. البته در میان این ناکامی ها افتخاراتی هم برای دوومیدانی کاران به وجود آمد و آن هم حضور حسن تفتیان در دوی 100 متر در مرحله نیمه نهایی و همچنین عبور محمدجعفر مردانی از خط پایان دوی ماراتن بود.


مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی دوومیدانی در رقابت های المپیک ریو گفت: « نتیجه ای که تیم ملی دوومیدانی در رقابت‌های المپیک به دست آورد را باید از دو دیگاه به آن نگاه کنیم. دوومیدانی کاران ما در برخی از رشته های موفقیت به دست آوردند مانند حسن تفتیان که برای اولین بار به مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر صعود کرد و همچنین محمدجعفر مرادی که در دوی ماراتن از خط پایان عبور کرد. اما از طرفی دیگر در برخی از رشته‌ها ما نتیجه بسیار ضعیفی به دست آوردیم به طوری که هیچ یک از ورزشکاران ما نتوانستند رکوردهایی که قبل از اعزام به المپیک ثبت کرده بودند را در این رقابت‌ها تکرار کنند که این نشان دهنده ضعف تیم ما بود.»


وی همچنین به عملکرد حسن تفتیان اشاره کرد و گفت: «دوی صد متر یکی از سخت‌ترین رقابت های المپیک است و برای اولین بار نماینده ای از ایران توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند. تفتیان توانست فعل خواستن را به خوبی صرف کند و با انگیزه تلاش کرد تا به این مرحله برسد. عملکرد او نشان داد اگر سرمایه‌گذاری خوبی در این رشته داشته باشیم به خوبی می توانیم موفق باشیم. به نظرم موفق‌ترین دوومیدانی کار ما در ریو تفتیان بود چرا که عملکرد او نه تنها برای دوومیدانی بلکه برای کل کاروان ایران یک افتخار محسوب می شود چرا که تاکنون دوومیدانی کاری از ایران به این مرحله صعود نکرده بود.»


کیهانی همچنین در مورد محمدجعفر مرادی و حمید زورآوند اظهار کرد: «این دو ورزشکار نتیجه نسبتا خوبی به دست آوردند، اگرچه هر دوی آنها از خط پایان عبور کردند اما با نتایج خوبی که در تمرینات به ثبت رسانده بودند فاصله داشتند اما با این حال مهم این بود که از خط پایان عبور کردند اما متاسفانه بقیه ورزشکاران نتیجه ضعیفی به دست آوردند و باید عملکرد یک به یک آنها را بررسی کنیم و مربی هایشان در مورد آنها پاسخگو باشند.»


رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد احسان حدادی و پرتاب دیسک این ورزشکار گفت: «احسان تمام تلاشش را کرد و فدراسیون هم هر آنچه در توانش بود به او امکانات داد تا نتیجه المپیک لندن را دوباره تکرار کند اما او قبل از مسابقات مصدوم شد و زانویش به شدت او را اذیت می کرد و نتوانست آنطور که انتظار می رفت در مسابقات ظاهر شود. مصدومیت احسان او را از نظر روحی و روانی بهم ریخته بود به طوری که قبل از مسابقات مجبور شده بود 60 آمپول در زانویش بزند تا برای مسابقه آماده شود. برای ما مهم این بود که او تلاشش را کرد و با آن آسیب دیدگی خودش را به المپیک رساند. از طرفی دیگر یکی دیگر از مشکلات احسان این بود که او سه سال بدون مربی تمرین کرد در چنین شرایطی که ورزشکار مربی ندارد و دچار مصدومیت هم شده است انتظار مدال از او توقع بالایی است.»


کیهانی همچنین در مورد عملکرد لیلا رجبی اظهار کرد: «متاسفانه لیلا رجبی عملکرد بسیار ضعیفی داشت. او در یک سال گذشته نتیجه قابل قبولی به دست نیاورده بود و از همین روی باید روند تمریناتش را بررسی کنیم و علت این موضوع را شناسایی کنیم. ما در حد توانمان برای او و دیگر ورزشکاران امکانات گذاشتیم و به نظر حالا زمان آن رسیده است که مربیانشان در مورد عملکرد ضعیفی که داشتند پاسخگو باشند. ورزشکاران ما باید به این باور برسند که تنها حضور در المپیک مهم نیست بلکه عملکرد قابل قبول داشتن یکی از موفقیت های ورزشکار در المپیک است. متاسفانه لیلا رجبی نتیجه ای ضعیف‌تر از رکورد‌هایش در تمرینات به دست آورد که به نظرم این موضع به روند تمرینی او بر می‌گردد. ما دوست داریم رجبی همچنان در دوومیدانی به کارش ادامه دهد اما به طور حتم تغییراتی در مورد روند تمرینی‌اش و مربی او خواهیم داشت.»


وی همچنین به واکنش مجری برنامه در رابطه با عملکرد لیلا رجبی و به کار بردن لفظ "بی غیرت" گفت: «لیلا رجبی بارها برای ایران افتخارآفرینی کرده است و اگر در این رقابت ها آنطور که انتظار می رفت ظاهر نشد به معنی این نیست که او بی غیرت است. رجبی ورزشکار ایرانی‌الاصل نیست اما بارها برای ایران مدال کسب کرده و افتخارآفرینی کرده است. در مورد عملکرد ضعیف او در رقابت های المپیک قرار است تا چند روز آینده با مربی او جلسه ای داشته باشیم و این موضوع را بررسی کنیم و حتی اگر لازم باشد مربی خارجی در اختیار او قرار دهیم.»


کیهانی در پایان در مورد خبرهایی مبنی بر اینکه احسان حدادی دیگر قرار نیست به ایران برگردد، واکنش نشان داد و گفت: «من از همه اصحاب رسانه تقاضا دارم به این مسئله ورود نکنند. حدادی مشکل آسیب‌دیدگی دارد و در آلمان تحت درمان است. او پس از اینکه مراحل درمانی اش را در آلمان طی کرد به زودی به ایران برمی گردد. این صحبت ها که او دیگر قرار نیست به ایران برگردد و تصمیم دارد پناهنده شود همه شایعه است و نباید به آن توجه کنیم. او در آنجا توسط پزشک آلمانی معاینه می‌شود و اگر شرایط فراهم بود در همان جا و اگر نه، در ایران جراحی می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته