دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 15:25

ربوده‌شدگان ارتش سوریه از داریا آزاد شدند

منابع خبری از آزادی نه نفر از ربوده‌شدگان ارتش سوریه پس از آزادی منطقه داریا در حومه دمشق خبر دادند.
کد خبر : 113323

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری العهد، تلویزیون سوریه اعلام کرد: «برای نخستین‌بار نه نفر از نیروهای ربوده‌شده ارتش سوریه از داریا در غوطه دمشق خارج شدند.»


طبق توافق به دست آمده میان ارتش سوریه و افراد مسلح معارض، آن‌ها نه نفر از ربوده‌شدگان ارتش سوریه را تحویل کمیته صلح دادند.


به گزارش فارس، شهرک داریا واقع در غرب دمشق، پس از چهار سال روز جمعه به آغوش دمشق بازگشت. این شهر از سال 2012 محل استقرار چند گروهک مسلح وابسته به ارتش آزاد شد.


با توجه به اهمیت جغرافیایی این شهرک و نزدیکی آن به دمشق، ارتش سوریه و مشخصا نیروهای لشکر چهارم ارتش سوریه آن را به محاصره درآوردند و روز به روز حلقه محاصره را تنگ‌تر و ارتباط آن با خارج مسدودتر کردند تا اینکه تمام ارتباط آن با خارج قطع شد.


سرانجام در ماه فوریه (اسفند 1394) ارتباط این شهرک با تنها راه امدادی آن یعنی شهرک معضمیه در مجاورت آن قطع شد تا اینکه سرانجام چهارشنبه گذشته مذاکرات ارتش با افراد مسلح برای تسلیم خود و شهرک آغاز شد. مذاکرات دو روز طول کشید و سرانجام پنجشنبه‌شب توافق نهایی حاصل شد و از روز جمعه با خروج اولین گروه از 4000 غیرنظامی، داریا به آغوش دمشق بازگشت.


در توافق حاصل‌شده، تخلیه شهرک داریا از همه افراد حاضر در آن که دست‌کم پنج و حداکثر هشت هزار نفر است، نباید بیش از چهار روز طول بکشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش سوریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته