دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1395 - 08:50
در گفت‌وگو با آنا؛

رسول جزینی: شرایط مهیا باشد، بنا ادامه می‌دهد/سوریان یک سروگردن از بقیه بالاتر است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: محمد بنا عاشق کشتی است و به همین دلیل در فاصله 9 ماه مانده به المپیک هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت.
کد خبر : 113319

رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک ریو گفت: «ما در دوره‌هایی که در المپیک حضور پیدا کردیم، فقط در لندن موفق شدیم به 3 مدال طلا دست یابیم و قبل از آن تنها به دو مدال نقره و برنز رسیده بودیم و نتایج مسابقات ریو نسبت به دوره‌های قبل المپیک‌ منهای لندن نتیجه خوبی تلقی می‌شود.»


وی ادامه داد: «کادر فنی، تیم را 9 ماه قبل از شروع المپیک تحویل گرفت و در فرصت کوتاهی که داشتیم تمام توان خودمان را گذاشتیم تا بتوانیم کشتی‌گیران را به مرز آمادگی برسانیم. محمد بنا هم در راس کادر فنی تیم ملی در 9 ماهی که هدایت کشتی فرنگی را بر عهده گرفت از هیچ تلاشی دریغ نکرد. البته نتایج لندن باعث شد انتظارات مردم از کشتی فرنگی بالا برود و خود ما هم توقع داشتیم مدال های بهتر و بیشتری را کسب کنیم.»


جزینی در مورد ناداوری هایی که در المپیک ریو علیه کشتی‌گیران ایرانی صورت گرفت افزود: «کشتی ایران همیشه از ناحیه داوری ضربه خورد و در المپیک هم داوران، قضاوت های بدی را علیه کشتی‌گیران ایرانی انجام دادند. حبیب اخلاقی مقابل نماینده آلمان و امید نوروزی هم مقابل حریف گرجستانی با ناداوری شکست خوردند و اگر این دو کشتی‌گیر حریفان خودشان را شکست می‌دادند قطعا به مدال برنز می‌رسیدند و تیم ملی کشتی‌فرنگی می‌توانست به 4 مدال برنز در المپیک ریو دست پیدا کند.»


مربی تیم ملی در رابطه با ادامه کار محمد بنا با تیم ملی کشتی فرنگی بیان کرد: «محمد بنا عاشق کشتی است و به همین دلیل در فاصله 9 ماه مانده به المپیک هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. شاید کمتر کسی این ریسک را بکند و در یک شرایط حساس هدایت یک تیم را بر عهده بگیرد. البته بنا سال‌ها با این کشتی‌گیران کار کرده است و همه آنها را از ته قلبش دوست دارد و بخاطر این نفرات دوباره به تیم ملی برگشت. الان هم اگر شرایط مهیا باشد قطعا او در تیم ملی می‌ماند.»


جزینی در مورد کشتی‌های سوریان در المپیک ریو و حذف زودهنگامش از گردونه رقابت‌ها گفت: «من قبل از المپیک هم گفتم و باز هم می‌گویم که سوریان یک سروگردن از بقیه بالاتر است. او در چند ماه مانده به المپیک وزن خودش را تغییر داد و مجبور شد فشار زیادی را بخاطر وزن کم کردن تحمل کند و این مساله باعث شد تا توان بدنی او تحلیل رود. در هر صورت او پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران است و مردم افتخاراتش را فراموش نمی‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته