دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 16:45
دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی:

تحلیل سیستم اعصاب مرکزی نسل‌های آینده را تهدید می‌کند

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی عنوان کرد: براساس اسناد بالادستی سازمان بهداشت جهانی در دهه‌های آینده تحلیل سیستم اعصاب مرکزی مهم‌ترین چالش سلامت انسان خواهد بود.
کد خبر : 113211

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مسعود وثوق در نشست خبری که به مناسبت دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: در این کنگره تلاش شده است تا براساس نیازهای روز جامعه محورهایی تعیین شود و پزشکان بتوانند به ‌آخرین دستاوردهای علمی دنیا دسترسی داشته باشند و نیازهای جامعه را پاسخ بدهند.


وی درباره محورهای این کنگره گفت: پزشکی بازساختی، جایگزین کردن سلول‌های فعال با عملکرد طبیعی، تحقیقات در زیست‌شناسی اعصاب از علوم‌پایه تا کاربردی، علوم مهندسی و پزشکی بازساختی، طب بازساختی و درمان‌های رایج و به کارگیری سیستم ایمنی، تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی در زیست‌شناسی تکوینی، تجاری‌سازی در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی و پیشرفت‌های اخیر در حوزه پزشکی بازساختی از جمله محورهای دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی است.


دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی درباره مخاطبین و امتیاز بازآموزی این دوره از گردهمایی‌های علمی گفت: برای جراحان مغز و اعصاب، چشم‌پزشکی، ژنتیک انسانی، دکترا، کارشناسی ارشد، ژنتیک پزشکی دکترا، گوارش بالغین، داخلی فوق‌تخصص و بیماری‌های مغز و اعصاب 15 امتیاز بازآموزی درنظر گرفته شده است.


وی افزود: همچنین برای متخصصان خون‌شناسی آزمایشگاهی و بانک خون هماتولوژی دکترا، کارشناسی ارشد، علوم‌آزمایشگاهی دکترای حرفه‌ای، کارشناسی ارشد و کارشناسی، بیوشیمی بالینی دکترا، کارشناسی ارشد، هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون دکترا، زیست‌فناوری پزشکی کارشناسی ارشد، زیست‌فناوری میکروبی کارشناسی ارشد، پزشکی مولکولی و سلولی مولکولی دکترا، زیست‌فناوری پزشکی بیوتکنولوژی پزشکی، دکترا، علوم‌ تشریحی آناتومی، دکترا، کارشناسی ارشد، بیماری‌های داخلی، غدد درون‌ریز و متابولیسم فوق‌تخصص دهمین امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.


به گفته وثوق، این کنگره برای پزشکان عمومی دکترای حرفه‌ای جراحی استخوان و مفاصل ارتوپدی، بیماری‌های پوست، داروسازی دکترای حرفه‌ای و آسیب‌شناسی دارای 7.5 امتیاز بازآموزی است.


دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی در ادامه یادآور شد: همچنین این کنگره برای اتاق عمل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، پرستاری مراقبت‌های ویژه کارشناسی ارشد، بیهوشی کارشناسی ارشد، پرستاری داخلی و جراحی کارشناسی ارشد، جراحی عمومی، جراحی ترمیمی، پلاستیک و سوختگی‌های فوق‌تخصص، جراحی کلیه و مجاری ادراری- تناسلی اورولوژیست و داروسازی بالینی دکترای حرفه‌ای دارای 4.5 امتیاز بازآموزی است.


به گفته وی، از مجموع مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، 202 مقاله پذیرفته شده است و 123 مقاله نیز به صورت پوستر و 2 سخنرانی ارائه خواهد شد.


وثوق در پایان خاطرنشان کرد: طبق اسناد بالادستی سازمان بهداشت جهانی، مهم‌ترین چالش سلامت انسان در دهه‌های آینده تحلیل سیستم اعصاب مرکزی خواهد بود که این امر ناتوانی‌های بسیاری را برای مبتلایان در پی خواهد داشت که البته درحال‌حاضر شاهد بیماری‌هایی مانند پارکینسون و ام‌اس هستیم و در آینده این نوع از بیماری‌ها گسترش خواهد یافت، به همین دلیل در این کنگره آخرین تحقیقات انجام شده در دنیا در این زمینه ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته