دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 14:55

آمریکا به بوئینگ دستور داد: هواپیماهای شناسایی عربستان را فورا آماده کنید

پس از اینکه یک ماه از خلف وعده شرکت بوئینگ به عربستان برای تحویل هواپیمای شناسایی گذشت، دولت آمریکا به این شرکت دستور ارسال هواپیماها را داد.
کد خبر : 113210

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه اینترنتی عاجل، دولت آمریکا به شرکت هواپیماسازی بوئینگ دستور داد تا کار ساخت و ارسال 24 فروند هواپیمای شناسایی کوتاه‌برد از نوع ای‌اچ 6آی (AH-6i) به گارد ملی عربستان را تا آخر ماه آگوست (10 شهریور) به پایان برساند.


این دستور پس از آن داده شد که این شرکت به وعده خود در ساخت و ارسال هواپیماها که قرار بود ماه جولای (تیر) به پایان برسد، عمل نکرد و حتی نتوانست قرارداد منعقد شده را در سایت مخصوص قراردادهای تجاری دولت آمریکا به ثبت برساند.


پایگاه اینترنتی آی اچ اس جینز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: «بوئینگ یک ماه از جدول زمانی تعیین‌شده در قرارداد تاخیر کرد و دولت آمریکا مجبور شد در سریع‌ترین زمان ممکن تدابیری برای ضمانت تحویل هواپیماها به گارد ملی عربستان اتخاذ کند.»


طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبر، این شرکت پیشتر در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود که واردات سلاح از سوی عربستان در سال 2015 با 50 درصد افزایش نسبت به سال قبل به حدود 9.3 میلیارد دلار رسید که بر افزایش سطح فروش سلاح در بازار جهانی تاثیرگذار بود.


افزایش خرید سلاح از سوی عربستان در حالی انجام می‌شود که به‌دنبال عملیات نظامی در یمن به رهبری عربستان، برخی کشورهای عربی دیگر حاشیه خلیج‌فارس نیز خرید سلاح را افزایش داده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته